Auchan Retail și-a definitivat ambițiile pentru climat 2030, în concordanță cu Acordul de la Paris, cu privire la limitarea încălzirii globale la 1,5 gr.C sau cu mult sub 2 gr.C. Astfel, în fața provocărilor climatice, compania va integra în fiecare segment al strategiei de business obiective menite să contribuie la un viitor mai sustenabil. Strategia de climat va reprezenta piatra de temelie a proiectului de companie, retailerul concentrându-se pe echipamente frigorifice, energie, transporturi și produse.

Pentru a-și reduce emisiile de gaze cu efect de seră (GES), Auchan se implică în toate scopurile stabilite în cadrul Acordului de la Paris. Scopurile 1 și 2 fac referire la emisiile de GES din agenți frigorifici și energie, asociate funcționării magazinelor, în timp ce scopul 3 e legat de emisiile din amonte și din aval, din produse și transporturi.

Auchana început măsurarea emisiilor în urmă cu doi ani. Până în 2030, compania își propune să reducă emisiile de CO2 cu 46% față de 2019, pentru Scopurile 1 și 2, respectiv cu 25% față de 2020 pentru Scopul 3, Produse și Transport. De asemenea, compania și-a setat să devină neutră până în 2043, pe Scopurile 1 și 2.

Pentru a atinge aceste obiective, planul pentru climat 2030 se concentrează pe 4 perimetre de acțiune: energie, echipamente frigorifice, transporturi și produse. La capitolul energie, compania are în plan o reducere cu 40% a consumului magazinelor și utilizarea a 100% energie electrică regenerabilă până în 2030, precum și să devină un producător de energie regenerabilă. În ceea ce privește perimetrul echipamentelor frigorifice, scopul este de a diminua cu 90% emisiile de gaze cu efect de seră asociate scurgerilor de gaze refrigerante. De asemenea, pentru îmbunătățirea zonei de transporturi, mizele sunt de a evolua de la mixul de transport actual către maritim și feroviar, de a optimiza umplerea și traseele camioanelor cu ajutorul unor noi soluții digitale înlocuind progresiv sursele de energie fosilă utilizate cu carburant alternativ.

Pentru Scopul 3, legat de produse, Auchan va continua dezvoltarea gamelor de articole cu proteină pe bază de plante și eforturile de informare și implicare a clienților. De asemenea, se vor favoriza producătorii locali pentru crearea unui lanț de aprovizionare cât mai scurt, precum și construirea, împreună cu furnizorii locali, a unor modalități de decarbonizare în special a produselor de filieră și marcă proprie.

Multe dintre aceste măsuri au început să fie implementate în România pe mai multe paliere. Auchan a început procesul de eficientizare a rutelor de transport pentru camioane, transportul pe segmentul de magazine de proximitate fiind realizat cu camioane pe bază de GNC. Un alt exemplu este noul depozit logistic de la Călan care contribuie la reducerea emisiilor de CO2 prin scurtarea rutelor de aprovizionare și optimizarea rutelor de transport. Depozitul este clasa A din punct de vedere energetic, iar instalațiile frigorifice prevăd un consum cu 25% mai mic față de variantele obișnuite. În ceea ce privește gama de produse, Auchan deține mai multe filiere proprii și desfășoară programul Zero Risipă, cu scopul de a reduce amprenta de carbon prin eliminarea risipei alimentare. Un alt pilon de sustenabilitate e transformarea și eliminarea ambalajelor din plastic de unică folosință pe întreg lanțul valoric. „Ne aflăm la începutul unui drum lung, plin de provocări, cu ambiții și mize mari. În contextul unei crize climatice, ne-am propus să facem acest viraj strategic de prezervare a planetei în care să implicăm şi clienții și partenerii. Ne dorim să includem obiective legate de climat pentru manageri, în cadrul remunerației variabile”, a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR în cadrul Auchan Retail România.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut