Poliția europeană a început deja să controleze noile reglementări din Pachetul Mobilitate, care au intrat în vigoare în februarie, legate de timpii de conducere și odihnă, tahograf, cabotaj sau detaşarea șoferilor. În acest context, au depistat deja primele nereguli care ar pune în pericol siguranţa rutieră, concurenţa loială și tratamentul decent al șoferilor.

ROADPOL și Autoritatea Europeană a Muncii au efectuat o serie de controale comune ale vehiculelor utilitare grele în perioada 7-13 februarie, în cadrul operațiunii Truck&Bus. Astfel de ctivități comune au avut loc în Belgia, Croația, Germania, Lituania, Olanda și Portugalia. Pe lângă obiectivele obișnuite ale operațiunii, precum supraîncărcarea vehiculelor, depășirea vitezei, conducerea sub influența băuturilor alcoolice sau defecțiunile tehnice grave ale vehiculelor, controalele comune s-au concentrat și pe respectarea reglementărilor AETR, detaşare și tahograf, potrivit noilor reglementări ale Pachetului Mobilitate.

Una dintre acțiunile comune ale poliției europene de control al transporturilor a avut loc în apropierea graniței germano-luxemburgheză, pe autostrada 48, Koblenz-Luxemburg. Inspecțiile camioanelor au fost efectuate împreună cu funcționarii vamali din gara Koblenz. În cadrul operațiunii de control comun au fost verificate 32 de autospeciale și au fost depistate 13 nereguli legate de timpii de conducere și de odihnă și de utilizarea tahografului. În plus, au fost depistate alte 13 depăşiri de greutate, condiții tehnice proaste ale vehiculului, viteză etc.

Agenţii au găsit potențiale probe pentru două dosare penale privind dumpingul social, adică două cazuri în care șoferul nu primea salariul minim al țării în care lucrează. Printre alte nereguli „de muncă”, a mai fost găsit și un caz de angajare ilegală și a fost efectuată o anchetă suplimentară. De asemenea, în urma inspecției tehnice, șase camioane nu și-au putut continua călătoria, notează Fenadismer en Carretera.

Pe lângă această inspecție transfrontalieră comună, a mai avut loc o alta pe autostrada A6, „Aire de Capellen”, o importantă rută de tranzit între Belgia și Franța, în Luxemburg. Aceasta a fost organizată de Poliția Națională Rutieră. În total, au fost verificate 25 de autospeciale și au fost depistate 28 de nereguli, majoritatea legate de reglementările privind timpii de conducere și odihnă. În timpul operațiunii, Poliția Rutieră din Luxemburg a folosit sistemul VDO DSRC (INELO) pentru a colecta date prin radio de la tahografele de ultimă generație instalate pe camioane.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut