Poliția rutieră germană nu a agreat modul de fixare a plăcilor metalice transportate de un cărăuş lituanian, cerându-i ca numărul de curele de prindere să fie crescut de aproape 10 ori, se arată într-un comunicat al Departamentului de poliție Kleve (Renania de Nord-Westfalia), publicat de Presseportal.de.
Pe 24 ianuarie, polițiștii rutieri au efectuat un control de rutină al vehiculelor grele pe autostrada germană B67 din Ries, lângă granița cu Olanda, în cadrul căruia s-a acordat o atenție deosebită respectării regulamentului privind condusul și odihna șoferilor și asigurării încărcăturilor. În timpul acțiunii, a fost oprit şi un ansamblu autotractor-remorcă aparținând unui transportator lituanian, care căra două plăci de oțel. Prima cântărea 14 t, iar deasupra, pe grinzi de lemn, era aşezată cea de-a doua, cântărind aproximativ 10 t. Pentru arimare, s-au folosit doar 5 curele, fără covorașe anti-alunecare sau alte dispozitive care ar împiedica mișcarea încărcăturii. Iar poliția a descoperit că placa metalică superioară „se deplasase deja din cauza prinderii insuficiente, putând rupe prelata remorcii”. De asemenea, „caroseria prezenta defecţiuni și era complet nepotrivită pentru transportul plăcilor de oțel”.
„Din fericire, lituanianul a condus camionul doar câțiva kilometri. La fața locului, polițiștii au recalculat forța de prindere necesară şi au constatat că, pentru a asigura încărcătura potrivit reglementărilor, erau necesare 44 de curele suplimentare.” Lituanianului i s-a interzis să-și continue călătoria până la remediere, iar împotriva transportatorului au fost inițiate proceduri administrative.