La nici trei săptămâni de la înăsprirea pedepselor pentru încălcarea reglementărilor rutiere în Polonia, apar două exemple de aplicare a noilor tarife şi pedepse, una pentru supraîncărcarea unui vehicul de 3,5 t şi alta pentru utilizarea cardului altcuiva, notează 40ton.net.

Amenzile pentru supraîncărcarea vehiculelor cu MTMA de până la 3,5 tone au crescut de la 1 ianuarie 2022 în Polonia chiar și de șase ori: noua limită de penalizare este acum de 3.000 PLN (cca.663 de euro), în timp ce limita anterioară era de 500 PLN (110 euro).

Săptămâna trecută, un şofer al unei autoutilitare a fost oprit şi controlat pe DN 32, în Granowo, lângă Grodzisk Wielkopolski. Dat fiind că greutatea totală a vehiculului său a fost de 6,1 tone, deci cu o suprasarcină de 2,6 t, acestuia i-a fost aplicată o amendă aproape de cuantumul maxim, de 2.500 PLN (553 de euro). În cadrul aceluiaşi control au mai fost constatate alte două cazuri minore de depăşire de greutate pe autoutilitare, cazuri în care şoferii au primit amenzi mai mici, în valoare de 1.000 PLN (221 euro) și 500 PLN (110 euro), ceea ce arată că noul cuantum al amenzii poate depinde de evaluarea situației de către inspectori şi de amploarea supraîncărcării. Toţi cei în cauză nu şi-au putut continua cursa până nu au îndepărtat suprasarcina, transferând-o pe alte maşini.

De la 1 ianuarie 2022, Polonia aplică o nouă penalizare şi pentru manipularea tahografului, sub forma reţinerii permisului de conducere pe o perioadă de trei luni. În cazul de faţă, pedeapsa i-a fost aplicată unui şofer leton care a folosit cardul fratelui său în timpul încărcării în Polonia. Înregistrările de încărcare, alături de așteptarea peste noapte, au stârnit mari suspiciuni în rândul inspectorilor din Katowice care au oprit vehiculul pentru un control de rutină pe 12 ianuarie. Șoferul urma să aibă apoi o odihnă săptămânală neîntreruptă, în timp ce fratele său muta camionul în sediul unei mari companii din Mazovia. Când cazul s-a dovedit a fi o fraudă, șoferului i s-a aplicat o amendă de 2.000 de zloți (442 euro), transportatorul a depus o garanţie de 3.000 de zloți (cca. 664 euro), iar permisul de conducere al şoferului a fost reținut. Letonul nu va mai putea circula în Polonia timp de trei luni, urmând să-și continue traseul cu un permis temporar, de 72 de ore.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut