O amplă campanie de verificări a fost propusă pentru industria transporturilor din Polonia de europarlamentarul suedez Peter Lundgren. Cei vizați nu sunt, însă, transportatorii polonezi, ci biroul polonez responsabil cu eliberarea documentelor acestora, relatează 40ton.

Potrivit lui Lundgren, Comisia Europeană ar trebui să verifice procesul de eliberare a certificatelor de conducător auto în Polonia, adică documente care permit cetățenilor din „țările terțe” să lucreze în transportul internațional al UE. Cu alte cuvinte, Bruxelles-ul ar verifica Inspectoratul General de Transport Rutier pentru a afla câți angajați analizează acolo cererile pentru certificate și dacă sunt respectate toate procedurile.

Europarlamentarul a spus că oficialii polonezi nu pot controla transportatorii care aduc masiv șoferi din afara UE în țară. Acest lucru este indicat de ritmul de eliberare a certificatelor noi de conducător auto, care au ajuns la 106.599 doar în 2022. În medie, acest lucru a dus la 425 de cereri acceptate pe zi lucrătoare. În consecință, birourile suedeze urmează să analizeze fiecare cerere timp de trei zile pentru a verifica dacă atât șoferul, cât și transportatorul, îndeplinesc toate cerințele privind licențele de transport și reglementările sociale.

Peter Lundgren este membru al Comisiei pentru Transport și Turism a Parlamentului European, iar anul trecut a supravegheat, printre altele, protestul de la Gräfenhausen, unde șoferii caucazieni s-au opus transportatorului polonez. Potrivit lui Szwed, situațiile de acest tip sunt dovezi ale numeroaselor abuzuri în industrie care implică angajarea lucrătorilor din afara UE. Se spune că sursa lor ar fi lipsa unei supravegheri adecvate de stat, ceea ce a dus la suspiciuni în birourile poloneze.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut