Deși prețurile serviciilor și salariile în UE converg lent, industria de transport din Polonia este în mod clar mai ieftină și, prin urmare, este considerată mai competitivă decât Europa de Vest. Companiile de transport poloneze sunt încă sub nivelul german în ceea ce privește prețul, scrie Verkehrs Rundschau.

Potrivit Camerei de Comerț Scandinavo-Poloneze (SPCC), sectorul logistic polonez încă are un as în mânecă în comparație cu piețele occidentale mai scumpe, în principal din cauza costurilor cu forța de muncă semnificativ mai mici din țară. Potrivit datelor disponibile, costurile de expediere în Polonia sunt încă cu aproape 60% mai mici decât cele din Germania.

În cadrul unei discuții pregătitoare a Congresului Economic European (CEE) de la Katowice (Polonia), Agnieszka Zielinska, președintele SPTA, a declarat că, având în vedere situația actuală, „industria scandinavă a transporturilor va continua să se bazeze foarte clar pe cooperarea cu Polonia.” Ea a mai subliniat că Polonia ocupă deja un loc important pe harta logistică a Europei, care s-a intensificat din cauza războiului declanșat de Federația Rusă în Ucraina. Luând toți factorii împreună, costurile de logistică în Polonia sunt considerabil mai mici decât în Europa de Vest, în ciuda faptului că salariile cresc cu 10% sau mai mult anual.

În ciuda războiului și problemelor din lanțul global de aprovizionare, industria poloneză TSL a supraviețuit destul de bine în ultimul an și, în general, a transportat chiar mai multe mărfuri decât în 2021. Pentru 2023, industria anunță o creștere și mai puternică și noi investiții. Doar lipsa șoferilor reprezintă un risc major. În prezent, deficitul de șoferi profesioniști este de aproximativ 150.000 de oameni.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut