Pe 2 februarie intră în vigoare primele „inovații” ale Pachetului Mobilitate, planificate pentru 2022, iar Polonia s-a pregătit pentru punerea în aplicare a acestora, după cum arată Transport Logistyka Polska. Pe 28 ianuarie, Polonia a publicat Legea din 26 ianuarie 2022 de modificare a Legii transportului rutier, a Legii privind programul de lucru al șoferilor și a altor legi. Noutăţile intră în vigoare la o lună de la data publicării, cu excepțiile stabilite în prezenta lege.

Următoarele modificări vor intra succesiv în vigoare:

  • 2 februarie 2022 – prevederi privind anularea călătoriilor de afaceri ca formă de îndeplinire de către conducătorii auto a sarcinilor oficiale legate de transportul rutier internațional, precum și noi reguli de calcul a bazei contribuțiilor la asigurările de pensie și invaliditate și impozitul pe venitulacestor șoferi
  • 5 februarie 2022 – prevederi care vizeazăposibilitatea transportatorilor care utilizează vehicule cu MTMA mai mare de 2,5-3,5 tone pentru transportul rutier internațional de mărfuri să solicite autorizații de funcționare ca operatori de transport rutier, licențe comunitare, autorizații, precum și certificate pentru șoferii angajați din afara UE
  • 21 februarie 2022 – prevederi care permit derogarea de la cerința stabilită prin Regulamentul (CE) nr. 1071/2009 de depozitare a documentelor contabile în sediul societății
  • 29 mai 2022 – modificări ale regulilor de ținere a evidenței orelor de lucru ale șoferilor.

Companiilor de transport le mai rămâne foarte puțin timp să se pregătească pentru inovațiile viitoare. Potrivit logistyka.rp.pl, transportatorii polonezi sunt supărați că parlamentul a respins un amendament care permite companiilor care își corectează conturile înainte de 31 august 2022 să fie scutite de răspunderea pentru contribuțiile incorecte la fondul de asigurări sociale. „Nu cred că ne putem descurca cu pregătirea. Totul se schimbă ca într-un caleidoscop. Astăzi am avut un training despre schimbarea ambelor legi. Peste o sută de transportatori au fost instruiți și testați, dar aceasta este o chestiune complexă și trebuie să ne pregătim bine, pentru că urmează schimbări serioase. Văd schimbările ca fiind negative”, declară

unul dintre cei mai mai transportatori polonezi, Renex.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut