Deşi în ultimii ani companiile poloneze de transport s-au plâns de lipsa de angajați, ocuparea posturilor din TSL crește treptat, mai ales cu participarea străinilor.

Dacă în 2021, 908.000 de angajaţi lucrau în sectorul de transport și logistică din Polonia (TSL), din care 500.000 în transportul rutier de marfă, în 2022 erau 940.000 de angajaţi în TSL, respectiv 510.000 în transportul rutier de marfă, relatează serwisy.gazetaprawna.pl. Datele Asociației Angajatorilor din Transport și Logistică (TLP) arată, de asemenea, o creștere a numărului de permise de conducere valabile pentru cetățenii din afara UE: în 2021 erau 132.600, iar în 2022, erau puțin peste 160.000. Potrivit directorului Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali (ZMPD), Piotr Mikel, sunt mai mulți șoferi străini pentru că, din 2022, o parte din firmele de pe piețele ucrainene, lituaniene sau belaruse, îşi înregistrează activitățile în Polonia, pentru îndeplinirea mai facilă a reglementărilor Pachetului de Mobilitate. Cel mai mare număr de șoferi provine din Ucraina (80%), deși și numărul celor din Belarus crește rapid (18%), iar moldovenii reprezintă 1,3%. Transportatorii recunosc că problema penuriei de forță de muncă a scăzut în ultima vreme. Dar motivul este scăderea comenzilor de transport de la 30% la peste 50%, în funcție de companie.

Lipsa șoferilor este o problemă şi în transportul de persoane. Michal Leman, directorul general al Flixbus în Polonia, Ucraina și Țările Baltice, recunoaște că, în timpul pandemiei, când o parte a curselor s-au suspendat, mulți șoferi au trecut la camioane. Apoi, s-au străduit să-i convingă să se întoarcă.

În TSL, problema deficitului de personal se poate agrava pe măsură ce vârsta medie a angajaților crește. Potrivit TLP și SpotData, în Polonia, 35% dintre șoferi au minim 50 de ani, iar tinerii nu sunt dornici să intre în profesie. Ca urmare, vor trebui să se bazeze din ce în ce mai mult pe imigranții din țări tot mai îndepărtate, inclusiv din India.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut