Operatorii intermodali polonezi se confruntă în continuare cu probleme substanțiale când vine vorba de capacitatea terminalelor. Un raport al Fundației Institutului Polonez de Transport Rutier (PITD) evidenţiază clar: capacitatea limitată a terminalelor rămâne cea mai acută problemă pentru sectorul intermodal al Poloniei, cel mai mare din Europa. În plus, lipsa căilor libere, punctele de trecere a frontierei aglomerate și procesele lente în terminale reprezintă, de asemenea, o problemă consistentă.

Pentru o țară precum Polonia, unde transportul intermodal este activitatea emblematică a logisticii, aceste probleme ar fi trebuit să dispară de mult. Ele nu numai că împiedică creșterea sectorului intermodal, dar pun și limitări în realizarea unui transport complet neutru din punct de vedere al carbonului. După cum a spus Akos Ersek de la UIRR, „terminalele intermodale eficiente sunt esențiale pentru a reuși neutralitatea carbonului”.

Capacitatea limitată a terminalelor este în prezent cea mai mare provocare cu care se confruntă transportatorii intermodali polonezi, spune raportul PITD. PKP Cargo menționează că terminalele de la capăt de multe ori nu au suficiente șine pentru a accepta trenuri pentru descărcare. Același lucru este valabil și pentru operațiunile de prima și ultima milă în porturi, spune Asociația Poloneză a Transportatorilor Feroviari Independenți (ZNKP).

Această situație îngreunează operațiunile intermodale, dar pune probleme și companiilor care doresc să treacă de la rutier la feroviar. În aceste circumstanțe, capacitatea din terminale este un inhibitor pentru creșterea în continuare a intermodalului în Polonia.

O altă barieră semnificativă pentru transportul intermodal polonez este aglomerația de la punctul de trecere a frontierei Brest/Malaszewicze. Întrucât traficul din Noul Drum al Mătăsii este prioritar, operatorii intermodali mai au puține rute de operat.

Combinată cu stocul de containere la frontieră, lipsa rutelor limitează și posibilitățile de expediere eficientă a containerelor. De fapt, frontierele congestionate sunt văzute în mare parte ca o problemă pentru lanțul de aprovizionare eurasiatic. Cu toate acestea, raportul PITD a constatat că, dacă situația rămâne aceeași, va continua să creeze mai multe probleme pentru întregul lanț intermodal al Poloniei. Ca urmare, e nevoie de o soluție pentru o problemă care afectează transportul feroviar de marfă în general și nu doar un aspect specific al acestuia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut