Serviciile de profil ale Poloniei efectuează inspecții la 60 de companii de transport cu capital din Rusia şi Belarus, anunţă Inspectoratul General al Transporturilor Rutiere (GITD). Controalele au ca scop aplicarea normelor şi modificărilor legislative în mod omogen, pentru protejarea pieței de transport poloneze, potrivit ministrului adjunct al Infrastructurii, Rafal Weber, și inspectorului șef Alvin Gajadhur.

„Începem a doua rundă de inspecții în companiile cu capital estic în privința cărora au existat îndoieli cu privire la respectarea cu adevărat a legii”, spune Rafal Weber, citat de Logist.Today.

Circa 60 de companii din Varșovia, Olsztyn, Nowa Sola, Kielce, Torun, Rzeszow, Wroclaw, Bialystok și Poznan sunt vizate de inspecţiile efectuate de GITD, Autoritatea Națională a Veniturilor, Grăniceri, Inspectoratul de Stat al Muncii, Inspectoratul în Construcții și Administrația Securității Sociale.

„La o singură adresă sunt înregistrate zeci de companii. De exemplu, în Varșovia, până la 90 de companii de transport apar într-un singur loc. Vrem să verificăm dacă acestea funcționează legal. Inspectorii au în vedere verificări ample, care vizează respectarea programului de lucru al șoferilor, calificările, examinările medicale și psihologice ale şoferilor, parcul de vehicule”, spune Alvin Gajadhur.

Inspectorul șef a prezentat și rezultatele preliminare ale controalelor efectuate în martie, când ITD și alte instituții au inspectat peste 60 de antreprenori din Bialystok, Poznań, Czestochowa, Biala Podlaski și Wroclaw. În aproape toate cazurile s-au constatat încălcări ale prevederilor Legii transportului rutier. „Amenzile sunt în intervalul 15.000-30.000 PLN (3.300-6.600 EUR). Dacă nu ar exista restricții legislative, amenzile ar varia de la câteva sute de mii de zloți la câteva milioane de zloți. Încălcările se referă în principal la nerespectarea programului de lucru de către șoferi, adică reducerea timpului de odihnă sau condusul în exces. Au existat şi cazuri de şoferi fără calificări inițiale, pregătiri periodice, examinări medicale, cu nereguli ale permiselor de conducere.”

Controalele au vizat inclusiv respectarea de către antreprenori a regulilor de transport, a regulilor fiscale, legalitatea angajărilor şi a folosirii imobilelor. „Aproximativ 50% din mașinile verificate aparțin transportatorilor străini. Dorim să protejăm industria de transport autohtonă de concurența neloială a străinilor. După cum vedem, există o mulțime de încălcări și abuzuri în companiile verificate și dorim să eliminăm astfel de cazuri”, a mai spus Alvin Gajadhur. „Companiile vor trebui să prezinte contracte și condiții în care angajează șoferii, pentru ca piața serviciilor de transport să fie omogenă și să nu fie perturbată. Aceste prevederi urmăresc eliminarea zonei gri. Cei care doresc să desfășoare activități de transport pe teritoriul Poloniei trebuie să respecte aceleași reguli care sunt deja aplicate de companiile de transport poloneze”, a completat Rafal Weber.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut