Din 9 martie, Autostrada Wielkopolska crește taxa pe tronsonul concesionat de 150 km al autostrăzii A2, între Nowy Tomysl și Konin, introducând în același timp o nouă categorie de vehicule care vor primi o reducere de aproximativ 50%. Secțiunile administrate privat, care erau deja printre cele mai scumpe drumuri din Europa, devin acum şi mai scumpe.

Creșterea anunțată este de două ori mai mare decât cea anterioară, din toamna anului trecut. Modificarea prețurilor este dictată de creșterea costului întreținerii curente și finanțării, dar şi a energiei, cu 34% de la an la an.

Astfel, noile tarife sunt:

– 14 PLN (14,7 lei) – motociclete (categoria 6)

– 28 PLN (29 lei) – mașini cu două axe (categoria 1),

– 43 PLN (45 lei) – mașini cu două axe, din care cel puțin una echipată cu roți duble, precum și motociclete și mașini cu două axe cu remorci (categoria 2),

– 66 PLN (69 lei) – mașini cu trei axe și mașini cu două axe, din care cel puțin o osie echipată cu roți duble cu remorci (categoria 3),

– 100 PLN (105 lei)- autoturisme cu mai mult de trei osii și vehicule cu trei osii cu remorci (categoria 4),

– 280 PLN (293 lei) – vehicule supradimensionate (categoria 5).

Totodată, concesionarul indică faptul că a separat motocicletele de vehiculele din prima categorie. Astfel, tariful pentru vehiculele cu două roți pe acest tronson este redus cu 46%.

La începutul lunii aprilie, taxele vor crește pe un alt tronson concesionat al autostrăzii A4: Cracovia-Katowice, de aproximativ 60 km, operat de Stalexport Autostrada Małopolska. Taxa pentru motociclete și vehicule cu două osii a crescut de la 13 (13,6 lei) PLN la 15 PLN (15,7 lei), pentru restul – de la 40 (42 lei) la 46 PLN (48 lei).

Majorarea anterioară a avut loc vara trecută, iar Direcția Generală Drumuri Naționale și Autostrăzi critică noua listă de prețuri. În acest moment, guvernul polonez nu poate opri majorările, întrucât concesionarii privați din ambele secțiuni au un astfel de drept în contractele pe termen lung. Este deci necesar să se aștepte până la expirarea contractelor și preluarea autostrăzilor de către stat, care se va întâmpla în 2027 pentru A4 şi abia în 2037 pentru A2.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut