Potrivit GITD, în 2023, În Polonia au fost eliberate 4.020 de noi licențe pentru transportul internațional de mărfuri în UE. Un total de 45.565 de licențe de acest tip erau valabile la sfârșitul anului trecut, cu 1.157 mai multe decât în 2022. Numărul de autorizații pentru transportul internațional de călători cu autobuzul sau autocarul, se menţine constant: 2.793 (2023) și 2.720 (2022).
Potrivit Truck Focus, în transportul de mărfuri se observă o diferență uriașă în numărul de autorizații eliberate. Anul trecut, au fost emise cu până la 56% mai puțin (4.203 față de 9.659 în 2022), ceea ce a dus la o reducere cu 7% a numărului de autorizații valabile la sfârșitul lui 2023, până la 30.901.
2023 nu a fost cel mai bun moment pentru a deschide o companie de transport, iar transportatorii existenți s-au confruntat cu multe probleme. Totuși, 2022 a fost un an unic din punct de vedere al interesului internațional, deoarece în acea perioadă au fost înregistrate de 2,5 ori mai multe companii de transport decât în 2021.
Indiferent de starea de spirit sumbră din sectorul TSL, 2023 este un an record în ceea ce privește numărul de camioane în trafic internațional. Pentru prima dată în istorie, a depășit pragul de 300.000 (304.943 de vehicule, cu 4% mai mult decât în 2022).
Conform datelor Centrului de Informare Economică privind companiile cu capital străin care operează în industria poloneză a transporturilor, până la jumătatea lui august 2023, au fost înregistrate 146 de companii de transport cu capital belarus și 79 de companii cu capital ucrainean. În general, aceasta reprezintă mai puțin de 5% din toate companiile noi. La sfârșitul lui septembrie, operau în Polonia 5.309 companii de transport cu capital străin, printre care 2.158 aparținând Ucrainei, 1.031 din Belarus şi 110 din Rusia.