Guvernul polonez a modificat Legea privind circulația rutieră, în scopul îmbunătățirii siguranței pe şosele, potrivit serwisy.gazetaprawna.pl. Modificările, care au intrat în vigoare pe 17 septembrie, prevăd dublarea amenzilor pentru recidivă în termen de doi ani de la ultima încălcare, precum și anularea punctelor de penalizare la doi ani de la plata amenzi, nu la un an cum era anterior.

În cazul depăşirii limitei de viteză cu:

– 31-40 km/h, amenda este de 800 PLN (173 euro); pentru recidivă, amenda e de 1.600 PLN (345 euro);

– 41-50 km/h – 1.000 PLN (216 euro); recidivă 2.000 PLN (432 euro);

– 51-60 km/h – 1.500 PLN (323 euro)/3.000 PLN (647 euro);

– 61-70 km/h – 2.000 PLN (432 euro)/ 4.000 PLN (870 EUR);

– 71 km/h sau mai mult 2.500 PLN (539 EUR)/ 5.000 PLN (1.080 EUR).

Amenzile se dublează şi pentru alte încălcări:

– refuzul de a ceda trecerea unui pieton 1.500 PLN (323 euro) / 3.000 PLN (350 euro);

– încălcarea interdicției de depășire 1.000 PLN (216 euro)/2.000 PLN (432 euro);

– depășire la o trecere sau în fața acesteia 1.500 PLN (323 euro) / 3.000 PLN (647 euro);

– lipsa de prudență și amenințare la adresa siguranței rutiere, rezultând rănirea unui pieton, biciclist etc.: 1.500 PLN (323 euro)/3.000 PLN (350 euro);

– depăşirea unui vehicul care s-a oprit pentru a ceda trecerea unui pieton 1.500 PLN (323 euro)/3.000 PLN (647 euro);

– intrarea pe pista la bariere coborâte sau neridicate 2.000 PLN (432 euro) / 4.000 PLN (870 euro);

– intrarea într-o trecere de cale ferată la un semafor roșu sau dacă nu există 2.000 PLN (432 euro) / 4000 PLN (870 euro);

– conducerea unei mașini după consum de alcool sau altă substanță cu efect similar 2.500 PLN (539 euro) / 5.000 PLN (1080 euro).

În situații deosebit de grave, polițistul poate trimite cauza în judecată. Dacă se aplică pedeapsă printr-o hotărâre judecătorească, amenda poate ajunge la 30.000 PLN (6.500 de euro).

De asemenea, pe 17 septembrie a intrat în vigoare un nou regulament privind penalizarea șoferilor care încalcă regulile de circulație. Cel mai mare număr de puncte de penalizare (15 p.) va fi acordat celor care au săvârșit cele mai grave încălcări, precum:

– conducerea sub influența alcoolului sau drogurilor;

– neacordarea de asistență victimelor unui accident;

– utilizarea vehiculului într-o manieră care să pună în pericol siguranța persoanelor din interiorul sau din exteriorul acestuia;

– depășirea unui vehicul oprit pentru a ceda trecerea unui pieton;

– necedarea trecerii pietonului la o trecere sau la intrarea într-o trecere;

– neoprirea unui autovehicul la traversarea drumului de către o persoană cu handicap;

– nesupunerea, în scopul sustragerii controlului, la un semnal de la o persoană împuternicită să reglementeze traficul de oprire a autovehiculului;

– nerespectarea semnalelor luminoase;

– nerespectarea semnalelor și comenzilor persoanelor autorizate să controleze și să reglementeze traficul;

– depăşirea limitei de viteză cu mai mult de 70 km/h;

– nerespectarea semnului „Depășirea este interzisă”;

– încălcarea interdicției de ocolire a gardurilor coborâte sau barierelor dacă a început coborârea acestora sau ridicarea nu a fost finalizată;

– încălcarea interdicției de intrare la o trecere de cale ferată printr-un semnal cu semnal roșu, un semnal roșu intermitent, două semnale roșii intermitente alternativ sau un alt dispozitiv care transmite aceste semnale;

– circulatia pe autostradă sau drum expres pe sens opus;

– transportul a mai mult de doi copii într-un vehicul într-o manieră care nu respectă regulile;

– transportul de persoane într-un vehicul nedestinat sau adaptat acestui scop, într-un număr care depășește numărul de locuri.

De asemenea, a intrat în vigoare un sistem care elimină după 2 ani punctele de penalizare, nu după un an, ca înainte. Acest termen va fi socotit de la data plății amenzii. De asemenea, nu mai este posibilă participarea la cursurile de formare privind reducerea punctelor de penalizare organizate de Centrele Regionale de Trafic.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut