Polonia se apropie mai mult ca oricând de introducerea unui termen de plată de 14 zile în transport, potrivit Truck Focus. Actualul termen de plată pentru serviciile de transport este cel mai adesea de 60 sau chiar de 90 de zile şi mai mult, ceea ce crește riscul deja ridicat de pierdere a lichidității financiare de către companii.
Numărul companiilor poloneze care intră în faliment din cauza pierderii lichidității financiare este în creștere, iar tot mai mulți transportatori își reduc flotele, din lipsă de comenzi. Deşi termenele lungi de plată în transport au fost întotdeauna o problemă, există speranțe pentru schimbări semnificative în acest subiect: proiectul „UD 18”, o inițiativă a Ministerului Finanțelor al cărei scop este introducerea unui termen de plată obligatoriu, standard, de 14 zile, pentru transportul rutier de mărfuri.
Singura alternativă ar fi un termen de 30 de zile, dar acceptarea acestuia ar necesita acordul transportatorului și un acord scris între acesta și client.
În cadrul proiectului de reglementare, se lucrează și la introducerea de noi cerințe pentru companiile de transport. Ministerul Infrastructurii vrea să impună companiilor care comandă transportul obligația de a se asigura că antreprenorul este autorizat să execute serviciul, lucru ce va trebui confirmat cu documente relevante, pe care clientul va trebui să le arhiveze până la 4 ani.
Nu s-a înaintat o dată de intrare în vigoare a noilor reglementări, întregul proiect fiind încă în faza de consultare publică. Guvernul a presupus că acest lucru se va întâmpla la 24 de luni de la adoptarea amendamentelor, deci nu mai devreme de 2026-2027.