Companiile de transport și experții Camerei de Comerț de Nord din Szczecin, Polonia, consideră că anul acesta nu va fi ușor pentru mulți din industrie. Mai mult, dacă anul trecut era o lipsă de până la 100.000 de șoferi pe piața poloneză, în prezent cererea de șoferi a scăzut pentru prima dată în mulți ani.

„Pentru prima dată după mulți ani, am primit cereri de angajare de la șoferi. Situația este foarte complicată – prețurile la combustibil au scăzut, prețurile transportului maritim sunt mai mici decât acum un an, diversificarea logisticii s-a schimbat semnificativ. Transportul rutier are o alternativă, așa că nu există o astfel de cerere pentru munca șoferilor”, declară expertul pe piaţa muncii Katarzyna Opikulska, pentru Ceo.com.pl.

Situația este dificilă, iar prima jumătate a anului 2023 va schimba tabloul întregului sector transportului rutier internațional, consideră experții Camerei de Comerț de Nord. Pe de o parte, există o penurie pe termen lung de șoferi. Pe de altă parte, cererea de șoferi a scăzut brusc în ultimele luni, în special pe rutele internaționale. Asta înseamnă că antreprenorii sunt îngrijorați de activitatea curentă a echipajelor lor, dar în același timp le este frică de plecarea șoferilor și de incapacitatea de a-i înlocui cu personal tânăr. „De la începutul anului, situația cu șoferii s-a normalizat ca urmare a reducerii volumului de mărfuri transportate în Europa. Prețurile carburanților sunt în scădere și, odată cu acestea, și costurile de transport. Acest lucru afectează salariile șoferilor. Există chiar și o ușoară scădere – cu 15-20%”, spune Eric Grieken, director logistic WSB Merito Szczecin University.

Potrivit Logist.Today, multe companii sunt îngrijorate de slăbirea cererii de servicii de transport, care este cauzată de o încetinire a dezvoltării sectorului de e-commerce. „Scăderea cererii determină necesitatea reducerii tarifelor. Acest lucru, combinat cu costurile tot mai mari ale operațiunilor de transport, afectează negativ profitabilitatea operatorilor. Ca urmare, anul acesta va fi plin de încercări pentru mulți reprezentanți ai industriei. Companiile deja sunt nevoite să tragă pe dreapta o parte din flotă, așteptând ca situația economică să se îmbunătățească”, subliniază Jerzy Gembski, Enterprise Logistics.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut