În Polonia, Serviciul de Venituri, Poliția de Frontieră, Inspectoratul de Muncă și Inspectoratul în Construcții au efectuat controale la companiile de transport din toată țara, vizându-le în special pe cele cu capital din Rusia sau Belarus, potrivit Logistyka.pl.

Joi, 16 martie, autorităţile au verificat 60 de companii din Bialystok, Poznań, Czestochowa, Biala Podlaski și Wroclaw. „Am început prin măsuri de control – aceasta este prima etapă a acțiunii de amploare. Lucrăm cu alte servicii, pentru ca sfera inspecțiilor să aibă mai multe fațete și să ne permită să eliminăm practicile ilegale din industrie și astfel să protejăm piața națională de transport”, subliniază Alvin Gajadhur, inspector șef al Transporturilor (GITD). Potrivit Logist.Today, diverse alte servicii specializate s-au alăturat verificărilor. „Selectăm companii pe baza unei investigații anterioare de migrație, precum și pe baza unei analize de risc. Verificările se referă la condițiile de muncă și legalitatea șederii. Verificăm dacă străinii din Polonia lucrează conform legislației naționale și dacă statutul lor în Polonia este legal. La evenimente iau parte ofițeri ai filialelor Podlasie, Nadbuzhansky, Silezia și Nadodzhansky.”

Angajații serviciilor de control verifică bazele operaționale care includ parcări de vehicule, locuri de încărcare, descărcare sau combinare a mărfurilor, baze de întreținere sau reparare a vehiculelor. Numărul total de locuri de parcare trebuie să corespundă cu cel puțin o treime din numărul vehiculelor. „Informațiile colectate astăzi ridică suspiciunea că ar putea exista abuzuri. Avem situații în care o duzină de firme de transport cu un anumit număr de mașini trebuie să lucreze la o adresă. Compararea acestor date cu realitatea, va permite aprecierea dacă activitățile se desfășoară în conformitate cu reglementările”, mai spune Alvin Gajadhur.

Inspecțiile vizează şi problemele financiare și fiscale legate de funcționare, încălcările din timpul controalelor vamale și fiscale, condițiile de muncă și legalitatea șederii străinilor pe teritoriul Poloniei. „Cetățenii din Rusia și Belarus continuă să stea sau să lucreze ilegal în Polonia. noi trebuie să vedem dacă au fost întocmite corect contractele de muncă şi dacă se încalcă prevederile Codului Muncii”, specifică Dariusz Minkowski, șef adjunct și inspector de muncă.

Inspectoratul de Construcţii se concentrează pe structuri: dacă facilitățile sunt construite legal, exploatate corespunzător și managerii au documente care confirmă că inspecțiile periodice sunt la zi.

În același timp, se efectuează și verificări rutiere, timp în care GITD verifică atât camioanele poloneze, cât și străine. Anul trecut, 47% dintre inspecțiile rutiere ale vehiculelor grele au implicat transportatori străini. 53% din toate încălcările identificate au vizat persoane din străinătate, iar peste 52% au fost legate de decizii administrative aplicate companiei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut