Guvernul polonez a adoptat o serie de proiecte de lege, în special cu privire la taxele pe drumurile de stat și depășirile pe autostrăzi pentru camioane.

Ministrul Infrastructurii din Polonia, Andrzej Adamczyk, a declarat că a fost adoptat un proiect de lege privind eliminarea taxelor pentru utilizarea autostrăzilor de stat. Scopul proiectului este oprirea perceperii taxelor pe autostrăzi, din iulie, de la autovehiculele cu o masă maximă autorizată de cel mult 3,5 t (adică autoturisme și motociclete) pe tronsoane de autostrăzi cu taxă. El a menționat, potrivit Logist.Today, următoarele secțiuni: A2 Strykow – Konin și A4 Wroclaw – Sosnica.

Un alt proiect important este cel care prevede interdicția de depășire pentru vehiculele cu un MTMA mai mare de 3,5 t pe toate șoselele cu cel mult două benzi – deci pe autostrăzi și drumuri expres. Potrivit autorităților, scopul inițiativei este îmbunătățirea siguranței în trafic. De exemplu, pe autostrada A2 dintre Varșovia și Świecko, va fi posibilă depășirea în două tronsoane scurte, unde există trei benzi. Restul de 450 km vor trebui parcurşi fără nicio depășire. Așa că, dacă un vehicul merge cu 75 km/h, cel din spate va pierde circa o jumătate de oră în comparație cu ritmul normal.

În plus, potrivit Dziennik.pl, sunt prevăzute restricții suplimentare pentru intersecții și chiar pentru drumurile cu trei benzi. La intersecții, vehiculele cu MTMA de peste 3,5 t trebuie să utilizeze banda cea mai apropiată de marginea dreaptă a carosabilului. Prin urmare, camionul nu va putea vira la stânga pentru a lăsa un alt vehicul să iasă de pe banda de accelerație. Pe de altă parte, pe tronsoane cu trei benzi sau mai largi, vehiculele de peste 3,5 t trebuie să circule doar pe două benzi. Guvernul dorește evident să nu apară situații în care trei camioane încep să se depășească în același timp, folosind o scurtă secțiune de „libertate”.

Totodată, potrivit tarifului de amenzi intrat în vigoare din 2022, depășirea unui camion pe o interdicție de autostradă costă 1.000 PLN (1.100 lei) pentru primul caz sau 2.000 PLN (2.200 lei) pentru fiecare caz ulterior în decurs de doi ani. Mai mult, pedeapsa suplimentară pentru această abatere este de 15 puncte, așa că, după două depășiri amendate, șoferul își va pierde automat permisul de conducere și implicit capacitatea de a-și exercita profesia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut