Transportatorii polonezi sunt îngrijorați de proiectul de regulament privind controlul transportului rutier, care ar include posibilitatea de a impune amenzi pentru depășirea vitezei pe baza citirii tahografului. Cu toate acestea, Ministerul Infrastructurii îi asigură că regulile referitoare la această problemă nu s-au schimbat, precizează Gazeta Prawna.

Ministerul Infrastructurii din Polonia a pregătit un proiect de regulament privind controlul transportului rutier care a îngrijorat transportatorii prin modificarea din Anexa 5, care anterior permitea ca datele înregistrate de tahograf să stea la baza impunerii unei penalități sau a unei amenzi. În proiectul de rezoluție, această anexă stabilește regulile de desfășurare a controlului.

În cazul inspecțiilor rutiere, punctul 4 din anexă se referă la controlul „depășirii limitei de viteză”, iar în conformitate cu punctul 5, inspectorii verifică „vitezele instantanee atinse de vehicul, înregistrate de un tahograf digital, inclusiv un tahograf inteligent, nu mai mult de 24 de ore anterioare.

În conformitate cu art.97 alin.1-3 din Codul de conduită pentru infracțiuni minore, se poate aplica o amendă pentru o infracțiune constatată cu ajutorul unui dispozitiv de măsurare de control sau de înregistrare.

Publicația, citată de Logist Today, notează că, în prezent, cazurile de aplicare a amenzilor pentru depășirea limitei de viteză pe baza citirii tahografului sunt extrem de rare. Cu toate acestea, după publicarea proiectului, transportatorii se întreabă dacă viteza atinsă de camion sau autobuz în ultimele 24 de ore va fi acum monitorizată şi eventual amendată.

Ministerul Infrastructurii din Polonia a precizat însă că noul proiect nu modifică nimic, deoarece prevederile privind posibilitatea controlării vitezei înregistrate de tahograf sunt deja cuprinse în actuala reglementare. „Aceste prevederi pun în aplicare Anexa I la Directiva 2006/22 a Parlamentului şi Consiliului European. Astfel, paragrafele 4 și 5 din partea A, anexa 5, vor continua să constituie baza controalelor. Controalele rutiere în zona vitezei documentate de tahograf pot fi aplicate doar situației prezente de conducere a vehiculului”, a declarat Shimon Guptis, ofiţer de presă MAI.

Practic, amendă se poate aplica pe baza vitezei din tahograf în ultimele minute de dinainte de verificare. O practică similară este folosită în Cehia. Dacă poliția oprește un camion pentru control pe un drum cu o limită de 50 km/h, iar tahograful arată că vehiculul se deplasa cu 80 km/h, e clară depășirea limitei de viteză.

Maciej Wronski, președintele organizației patronale TLP, are însă îndoieli că datele cu caracter personal prelucrate de tahograf pot fi utilizate în scopul unor proceduri judiciare în legătură cu depășirea vitezei. De asemenea, publicația notează că apar îndoieli cu privire la respectarea Constituției și a legislației UE cu privire la principiul egalității în fața legii. „Doar datele tahografelor digitale sunt controlate, avantajând șoferii vehiculelor echipate cu tahografe analogice.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut