Piața de transport din Polonia se confruntă cu lipsa a cel puțin 150.000 de șoferi. Situația ar putea duce la lipsa produselor de pe rafturile magazinelor, potrivit președintelui Camerei de Comerț de Nord, Hanna Mojsiuk.

Deficitul de șoferi se simte atât în transportul intern, cât și cel internaţional, dar și în transportul public. „Practic, oricine are dreptul și dorința de a munci își va găsi un loc de muncă în această meserie fără mari probleme“, a spus Hanna Mojsiuk.

După cum relatează Rzeczpospolita.pl, în prezent nu există nicio companie de logistică în Polonia care să nu dorească să angajeze șoferi. Situația este foarte gravă, mai ales că profesia de șofer nu este interesantă pentru tinerii care intră pe piața muncii, deși, după cum spune Hanna Mojsiuk, aceasta este „o profesie promițătoare și bine plătită, care merită luată în considerare“.

Potrivit site-ului Bizblog.pl, care citează date din raportul „Câștiguri ale șoferilor profesioniști în Polonia” publicat în aprilie, lipsa șoferilor se traduce prin câștiguri mai mari. Câștigul net mediu din 2017 a crescut de la 4.800 PLN (circa 1.000 EUR) la 6.500 PLN (1.360 EUR) în 2021. Mai mult, o treime dintre șoferi au recunoscut că au câștiguri de peste 7.000 PLN (1.500 EUR) net, iar veniturile mai pot crește datorită cererii uriașe.

Experții din sectorul transport, expediere și logistică (TSL) spun că situația este foarte gravă și în curând toată lumea va simți lipsa șoferilor, de exemplu din cauza lipsei mărfurilor livrate în magazine. „Polonia a devenit un centru al războiului Ucraina. Aceasta este o oportunitate excelentă pentru logistică de a gestiona mărfuri noi. Cu toate acestea, ne temem că nu vom avea resursele umane pentru a putea îndeplini toate așteptările“, spune Laura Hołowacz, Președintele Grupului CSL.

Jerzy Gębski de la Enterprise Logistics adaugă că există un deficit foarte mare de șoferi, iar companiile caută din ce în ce mai serios angajați din țări precum Filipine. O altă problemă este că tot mai mulți oameni se pensionează și nu are cine să-i înlocuiască.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut