În Polonia, pregătirile pentru introducerea unor noi prevederi ale Pachetului Mobilitate sunt în curs. Nu este vorba doar de lucrul la noul sistem de remunerare a șoferilor, ci și de schimbări în domeniul stabilirii bazelor companiilor de transport din străinătate și schimbări care vizează transportatorii sub 3,5 t.

Guvernul polonez a adoptat luna aceasta noi reglementări, din care presa locală de specialitate analizează două, extrem de importante, referitoare la:

  1. Filialele companiilor străine

Lituanienii s-au îndreptat către Polonia, iar polonezii au plecat în Germania sau în Benelux. Companiile îşi stabilesc baze care să le faciliteze aducerea camioanelor înapoi în țara de înmatriculare o dată la opt săptămâni. Însă, pentru a preveni unele abuzuri, noile reglementări poloneze introduc cerințe suplimentare. Astfel, potrivit proiectului adoptat, o firmă care înmatriculează camioane în Polonia va trebui să țină contabilitate și în Polonia. În plus, documentele originale legate de activitatea principală de transport vor trebui să fie la sediul firmei. În acest fel, autorităţile poloneze vor să se asigure că munca vehiculelor va fi efectiv controlată din Polonia.

Conform programului Pachetului Mobilitate, regulile de mai sus trebuie să se aplice începând cu 20 februarie 2022.

  1. Transportul sub 3,5 t

Noul regulament modifică limita de tonaj pentru care va fi necesară o licență în transportul comercial internațional. Potrivit Pachetului Mobilitate, acesta va fi acum pragul de 2,5 tone, astfel încât licențele UE vor acoperi toate „internaționalele” de 3,5 tone.

În practică, transportul ușor va fi supus unor penalități mult mai mari, pornind de la cea actuală pentru lipsa licenței, în valoare de 12.000 zloți (aproape 2.600 de euro). Penalitățile pentru supraîncărcare vor fi și ele mai mari și, în același timp, nu vor exista îndoieli cu privire la supravegherea cabotajului sau a respectării salariilor minime. Totul va arata exact ca în cazul transportului de peste 3,5 tone, asigură legislatorul.

Potrivit Pachetului Mobilitate, regulile de mai sus trebuie să se aplice începând cu 20 mai 2022.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut