Consiliul de Miniștri din Polonia a adoptat un proiect de modificare a Codului Penal și a altor legi care măresc pedepsele pentru infracțiuni grave. În special, șoferii beți vor fi pedepsiți mai aspru, după cum arată un mesaj publicat de serviciul de presă al Cabinetului Premierului Republicii Polone.

Raportul spune că guvernul polonez vrea să înăsprească pedepsele pentru cele mai grave infracțiuni împotriva vieții și sănătății cetățenilor. Este vorba despre pedepse mai dure pentru încălcările rutiere săvârșite de șoferi în stare de ebrietate sau sub influența drogurilor, precum și „pentru infracțiuni săvârșite în cadrul unor grupuri infracționale organizate sau în caz de recidivă”.

Viceministrul Justiției, Marcin Warhol, a spus că noua reformă a Codului Penal ar trebui să ofere o securitate reală pentru milioane de polonezi. „Pedepsele trebuie să fie proporționale cu gradul de vinovăție. Ele trebuie să fie un factor de descurajare eficient pentru făptuitori. Reforma fundamentală a Codului Penal va pune astfel capăt retoricii conform căreia cei mai degradați criminali ar trebui doar resocializați. Scopul ar trebui să fie mai presus de toate să-i izolăm de societate cât mai mult timp posibil (…) Declarăm război șoferilor beți! Cei care beau și conduc aduc moartea – iar autorii unui accident mortal riscă 5 ani de închisoare și confiscarea vehiculului”, a declarat Marcin Warhol, citat de Logist Today. Referitor la confiscarea vehiculelor, viceministrul Justiției a afirmat că „acesta este cel mai bun instrument pentru a descuraja șoferii beți de la comiterea unor astfel de fapte”.

Mașina va fi reţinută pentru conducere în stare de ebrietate cu alcoolemia mai mare de 1,5 ppm, fără să conteze dacă a avut loc sau nu un accident. Dacă un șofer beat a avut însă accident, atunci doar 0,5 ppm vor fi suficiente pentru a pierde mașina. Acest nivel de alcool este suficient și pentru a confisca vehiculul dacă șoferul a fost condamnat anterior pentru conducere în stare de ebrietate.

Pentru transportatori vestea bună e că, în cazul unui șofer beat aflat la volanul unui vehicul care nu îi aparține, echivalentul costului mașinii va fi perceput de la contravenient prin instanțe. Astfel, companiile de transport, în special cele mici, nu își vor pierde mașinile și își vor putea continua activitățile.

Noile decizii de modificare a Codului Penal ar trebui să intre în vigoare la 3 luni de la publicarea în Monitorul Legilor din Polonia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare