Introducerea Pachetului de Mobilitate a crescut contribuțiile sociale ale șoferilor polonezi cu peste 190 de euro, iar costul total al renumerației acestora s-a mărit cu peste 880 de euro, ajungând la circa 3.300 de euro. În plus, situația proastă din industrie cauzată, printre altele, și de războiul din Ucraina a determinat o scădere a tarifelor de transport la minime istorice. Astfel, transportatorii polonezi se plâng că nu pot face față concurenței de pe piață în condițiile în care transportatorii bulgari sau români cheltuie cu circa 650 de euro mai puțin decât ei cu contribuțiile sociale ale șoferilor.
În acest context, Forumul Transportului Rutier din Polonia a cerut guvernului modificarea bazei de calcul a contribuțiilor sociale pentru șoferii internaționali. În prezent, aceste contribuții ajung la circa 770 de euro pentru un salariu mediu de peste 1800 de euro. Transportatorii cer ca baza de calcul sa fie salariul minim pe economie, adică 986 de euro, ceea ce ar putea duce la o scădere de circa 350 de euro a contribuțiilor sociale ale șoferilor.
Propunerea transportatorilor este susținută de Ministerul Infrastructurii din Polonia, care propune ca această modificare să fie pusă în practică pentru o perioadă de 18 luni. Reprezentanții de aici au anunțat consultări în acest sens și cu Ministerul Familiei, muncii și politicii sociale. Astfel, în cazul în care propunerea va primi toate aprobările necesare, aceasta ar putea intra în vigoare cel mai devreme anul viitor.