Proiectul de regulament al sistemului de evaluare a riscurilor pentru companiile care desfășoară activități de transport rutier propune modificări în ceea ce privește verificările transportatorilor care comit încălcări, notează Rzeczpospolita. În primul rând, vor fi verificați antreprenorii care încalcă în mod repetat regulamentul privind programul de lucru al șoferilor. Noutatea constă în aceea că metodologia actuală de calcul al coeficientului de risc al încălcărilor în domeniul timpului de conducere, pauzelor obligatorii și timpului de odihnă, inclusiv utilizarea tahografelor, se va modifica.

Va fi introdusă o formulă generală pentru a calcula gradul de risc al companiilor de transport. Vor fi luate în considerare rezultatele tuturor inspecțiilor – atât pe drum, cât și la fața locului, efectuate de Inspectoratul Transporturilor Auto (ITD), şi, de asemenea, încălcările, amenzile aplicabile și deciziile de aplicare a unei amenzi, în termen de doi ani. Apoi, pe baza analizei rezultatelor auditului, se va calcula gradul de risc al companiilor. Pe baza acestui indicator, acestea vor fi alocate unuia dintre cele patru grupuri de risc (gri, verde, portocaliu și roșu).

Organizatorii proiectului susțin că beneficiile pentru antreprenorii din transport conștiincioși sunt legate de faptul că aceștia vor fi supuși unui număr mai redus de controale, frecvența urmând să crească în funcție de nivelul de risc atribuit.

Directorul Departamentului de Transport al Asociației Transportatorilor Rutieri Internaționali din Polonia (ZMPD), Piotr Mikel, a comentat modificările, numind decizia corectă. „Transportatorii ar trebui să fie atenți – cu cât mai multe încălcări, cu atât mai multe verificări. Cred că direcția schimbării este corectă. Clasificarea companiilor în funcție de amploarea încălcărilor va permite o examinare mai frecventă a entităților care încalcă legea. Drept urmare, lupta împotriva lor ar trebui să fie mai eficientă. Acest lucru este important pentru o concurență loială.”

Noua formulă va fi utilizată pentru prima dată pentru a determina gradul de risc în 2024 pentru inspecțiile efectuate în 2023.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut