Noul proiect de modificare a Legii traficului rutier din Polonia va include, pe lângă amenzile mai mari pentru şoferi pentru contravenţiile rutiere, şi o serie de sancţiuni pentru manipularea tahografelor.

Guvernul polonez vrea să mărească sancțiunile pentru majoritatea contravenţiilor rutiere. În cazul unei manipulări a tahografului, șoferul camionului va fi nu numai amendat, ci va fi penalizat prin reţinerea permisului de conducere timp de 3 luni. Însă, în epoca lipsei de șoferi profesioniști pe piață, aceasta poate fi o povară serioasă pentru companiile de transport.

Potrivit Inspecției transportului rutier din Polonia, anul trecut au fost emise câteva mii de amenzi pentru manipulări ale tahografului, iar modificarea legii are ca scop tocmai oprirea acestei practici şi promovarea concurenţei loiale în industrie.

„Un simplu magnet, pus la locul potrivit în vehicul, îi permite șoferului să înșele tahograful. Un șofer care conduce cu tahograful oprit, în loc să se odihnească, face mai mulți kilometri și câștigă mai mulți bani pentru companie. Este o manifestare a concurenței neloiale pe piața transporturilor și, în același timp, o amenințare uriașă pentru siguranța tuturor utilizatorilor drumului. Un vehicul cu tahograf manipulat are deseori sisteme de siguranță de bază oprite, cum ar fi ABS sau controlul tracțiunii, iar în cazul unei situații urgente pe șosea, șoferul nu va putea opri la timp vehiculul şi nici să evite în mod eficient obstacolul care apare“, explică Artur Kalisiak, coordonator de proiect strategic pentru transport și logistică.

Planurile guvernului de a modifica penalitățile pentru manipularea tahografului au întâmpinat opinii extreme în industrie. Potrivit guvernului, acestea ar putea fi introduse chiar de anul acesta.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut