În prezent, aproximativ 3.600 de kilometri de drumuri din Polonia se supun taxării, în sistemul e-TOLL. Ministerul Finanțelor însă dorește să extindă lungimea tronsoanelor de drum cu taxă cu încă 1.600 km (+44%) de la 1 noiembrie 2024.
Lungimea drumurilor poloneze pentru care guvernul vrea să taxeze transportatorii va creşte cu 1.600 km (+44%), ceea ce va aduce la bugetul de stat un plus de 10 miliarde PLN (2,3 miliarde de euro) în următorii 10 ani.
Planul de modificare a taxelor rutiere a apărut în iulie, iar extinderea rețelei de drumuri cu taxă pentru vehiculele de peste 3,5 t este planificată pentru începutul lui noiembrie, potrivit Truck Focus.
În prezent, veniturile din taxe colectate în sistemul e-Toll sunt de aproximativ 2 milioane PLN (circa 466.000 euro) anual. În sistem sunt înregistrate aproximativ 3,5 milioane de vehicule, din care aproape o treime aparțin transportatorilor străini.
În Polonia, rețeaua de drumuri cu taxă nu a fost extinsă de șapte ani, deşi guvernul tratează secțiunile suplimentare de taxare ca pe un efort de a crește atractivitatea transportului feroviar, în care transportatorii plătesc pentru utilizarea celor 19.000 km de căi ferate poloneze. Astfel, transportul feroviar urmează să devină mai atractiv nu datorită noilor investiții și soluții în zona sa, ci cu prețul pierderii competitivității transportului rutier.
Reprezentanții industriei TSL încearcă însă să atragă atenția guvernanţilor asupra situației foarte dificile a companiilor de transport poloneze și a numeroaselor falimente din acest sector. Atât TLP, cât și ZMPD, au criticat ideea extinderii rețelei de drumuri cu taxă, sugerând amânarea intrării în vigoare a acestor reglementări cu cel puțin un an.