Pentru a stabiliza situația în industria transportului rutier, Polonia ar putea introduce un moratoriu privind înregistrarea noilor companii de transport, scrie logistyka.rp.pl.

Ca urmare a situaţiei dificile din industria și activităţii în creștere a capitalului străin pe piața poloneză, Directorul Departamentului Transporturi din Polonia, Renata Rychter, a prezentat o propunere de modificare a Legii transportului rutier de suspendare pentru doi ani a eliberării autorizațiilor profesionale pentru operatorii de transport rutier și a licențelor comunitare pentru transportul de mărfuri rutiere.

În prezent, în Polonia există 45.500 de antreprenori implicați în transportul internațional, ceea ce înseamnă mai mult decât dublu faţă de acum zece ani, în vreme ce numărul operațiunilor este în scădere și tarifele mici din cauza concurenței transportatorilor din țări terțe. De asemenea, activitatea transportatorilor turci în Polonia a crescut și ea şi, ca urmare, companiile poloneze sunt nevoite să se restructureze sau chiar să se închidă. Renata Rychter a adăugat că ministerul nu a decis să suspende eliberarea extraselor de licență, deoarece acest lucru ar limita activitățile transportatorilor rutieri existenți.

Președintele Asociației Companiilor Internaționale de Transport Rutier (ZMPD), Jan Buczek, consideră că este necesară redresarea situației. „Întrucât ne confruntăm cu o penetrare masivă a pieței de către transportatorii din Est, poate că o stopare de doi ani a permiselor și licențelor va aduce stabilitate industriei. Cel mai rău lucru ar fi să nu facem nimic și astfel vom avea cel puțin șansa să vedem cum va afecta piața o suspendare de doi ani. Ar fi corect să se introducă un moratoriu asupra cantității de emisii. Mi se pare că acesta ar trebui să fie un element indirect, dar de reglementare a accesului pe piață.”

Pregătirea amendamentelor și parcurgerea tuturor etapelor, inclusiv Seimas, Senat și semnătura președintelui, vor avea loc până în toamnă, iar legea modificată poate intra în vigoare la sfârșitul toamnei sau la începutul anului viitor. Cu toate acestea, o perioadă atât de lungă provoacă critici în rândul antreprenorilor. „Orice întârziere este folosită inteligent de forțele politice nefavorabile acestui guvern și, de asemenea, slăbește evaluarea publică a eficacității guvernului.”

Publicația adaugă, de asemenea, că este posibil ca cel de-al 14-lea pachet de sancțiuni, care va include, în special, interzicerea înregistrării transportatorilor noi și existenți cu capital din Federația Rusă și Republica Belarus, să fie introdus în acest mandat al Parlamentului European. Pragul va fi de 25% sau mai mult din capital.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut