Guvernul Portugaliei aprobă printr-un decret-lege interdicţia ca şoferii profesioniști – cetățeni portughezi sau străini – participe la încărcarea și descărcarea mărfurilor, cu excepția unor cazuri speciale privind natura mărfurilor, după cum au solicitat asociațiile de transport. Fenadismer reamintește Ministerului Transporturilor că această interdicție a fost deja inclusă în Legea privind reglementarea transporturilor în urmă cu peste 10 ani, fără a fi aplicată, din păcate, din cauza lipsei reglementărilor.

O lungă negociere dintre Guvrn şi organizațiile patronale și sindicale portugheze a culminat cu aprobarea unui decret-lege publicat marți, 13 iulie, în Jurnalul Oficial al Portugaliei, care va intra în vigoare în septembrie viitor, stabilind o interdicție generală pentru conducătorii auto profesioniști naționali și internaționali în a îndeplini sarcini de încărcare/descărcare a mărfurilor, nefiind calificaţi pentru asta.

Reamintim că CE, care nu are nicio putere legislativă în acest domeniu, a recomandat deja în urmă cu un an ca șoferii să nu participe la încărcare și descărcare, pentru a reduce cât mai mult riscul de transmiterea a coronavirusului, precizând că, la punctele de încărcare și descărcare șoferii ar trebui să rămână, pe cât posibil, în cabina camionului. „Activitățile de încărcare și descărcare ar trebui să fie efectuate, pe cât posibil, de către personalul societății care primește sau trimite mărfurile.“

Cu toate acestea, Ministerul Transporturilor a menținut o lipsă de disponibilitate în a aborda această problemă, limitându-se la a face o simplă recomandare expeditorilor pentru a încerca să împiedice șoferii să îndeplinească astfel de sarcini. Însă această recomandare s-a dovedit a fi total ineficientă, după cum reiese din faptul că, din păcate, un procent ridicat de şoferi profesioniști continuă să îndeplinească aceste sarcini care nu au nicio legătură cu activitatea lor. Nu trebuie uitat că, potrivit unui lider al unei mari asociații de expeditori, forțarea șoferilor să îndeplinească astfel de sarcini înseamnă economii ale costurilor care depăşesc 2 miliarde de euro pe an.

Decretul portughez prevede într-un mod de pionierat în UE că şoferului îi este interzis să efectueze sarcinile de încărcare și descărcare și că acestea trebuie efectuate de expeditor sau de destinatarul mărfurilor, cu o persoană calificată și instruită în acest scop, cu excepția anumitor cazuri evaluate în funcție de natura mărfurilor, cum ar fi transportul de mărfuri periculoase sau distribuția urbană. Nerespectarea acestei obligații este considerată o infracțiune foarte gravă și poate fi pedepsită cu o amendă de până la 15.000 de euro.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut