Legislația transportului rutier de mărfuri din Peninsula Iberică se schimbă în favoarea transportatorilor rutieri, introducând reguli care sunt în prim-plan în Europa. După cum am mai scris, la începutul lui octombrie, Spania a introdus penalități de până la 30.000 de euro pentru întârzierea plăților. Acum, în Portugalia vecină, guvernul a introdus obligația de a plăti compensații pentru timpii de așteptare pentru încărcare și descărcare de peste două ore, după ce le-a interzis șoferilor să efectueze aceste operaţiuni. Standardul portughez stabilește principiul conform căruia expeditorul sau destinatarul mărfurilor trebuie să finalizeze procedurile administrative sau vamale la timp pentru a respecta timpul maxim de așteptare al camionului de două ore.

În cazul în care așteptarea depășește acest termen, transportatorul are dreptul la despăgubiri pentru reținerea vehiculului pe durata mai mare de două ore, până la maximum zece ore, conform unui program stabilit de lege, arată Trasporto Europa. Dacă așteptarea depășește zece ore, această compensație se majorează cu 25% până la efectuarea încărcării. În cea mai gravă situație, despăgubirea poate ajunge la 15.000 de euro. Excepţie de la regulă fac terminalele portuare și mărfurile vrac. În toate cazurile însă, șoferii trebuie să aibă acces la o zonă de așteptare cu toalete.

Prevederea reafirmă o regulă deja în vigoare, și anume că șoferul nu trebuie să încarce și să descarce camionul, acţiuni care trebuie efectuate de personal specializat cu echipamente adecvate. Firma de transport auto poate să își asume responsabilitatea pentru încărcare și descărcare, dar în acest caz trebuie să demonstreze că a asigurat șoferului pregătirea necesară. Tot în acest caz există şi excepţii, pentru acele activităţi în care este necesară specializarea, precum distribuţia de combustibil sau mărfuri periculoase sau mutări.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare