Portul Anvers își menține tendința ascendentă pe segmentul lanțului frigorific: numărul de containere frigorifice manipulate în portul belgian a crescut cu 2,7%, depășind pragul de 1 milion TEU pentru al doilea an consecutiv.

Creșterea din 2021 a fost determinată în principal de o majorare cu 6% a volumelor exporturilor. Majoritatea containerelor manipulate în portul Anvers (60%) sunt destinate exportului. Ponderea volumelor de containere frigorifice (în TEU) reprezintă 8,2% din traficul total de containere al portului.

Înainte de criza coronavirusului, a existat o scădere uriașă a utilizării navelor frigorifice convenționale, deoarece majoritatea produselor perisabile au fost transportate în containere frigorifice. Începând cu 2020, a fost din nou profitabilă utilizarea de nave frigorifice în transportul de linie, din cauza tarifelor ridicate ale transportului de linie în containere. În ciuda provocărilor legate de capacitate, perspectivele pentru 2022 rămân pozitive.

La începutul lui 2022, comerțul global de containere încă se confruntă cu multe provocări. Toate depozitele sunt pline, serviciile de linie nu funcționează conform programului, iar containerele nu sunt acolo unde ar trebui să fie. Cu toate acestea, există un optimism prudent. Datorită ratei ridicate de vaccinare din Belgia (aproximativ 77,8%), mai puțini lucrători întrerup lucrul din cauza bolii, ceea ce va avea un efect pozitiv asupra aglomerației la terminale și asupra penuriei de şoferi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare