Brexitul a fost dezastruos pentru comerțul dintre UE şi Marea Britanie, dar pentru unele entităţi a adus beneficii. Este cazul portului Anvers, care și-a văzut creșterea ponderii comerțului din Regatul Unit în urma unei tranziții de la transportul feroviar către cel maritim. Portul Anvers, care a fuzionat recent cu portul Bruges, acum este cel mai mare port de export din Europa, care s-a bucurat de o creștere neașteptată a activității în urma ieșirii dezordonate a Regatului Unit din UE.

„Suntem un câștigător al Brexit-ului. În timp ce comerțul total dintre Regatul Unit și Europa este în scădere, bucata noastră din tortul acum mai mic a devenit mai mare”, a declarat Jacques Vandermeiren, CEO al portului Anvers-Bruges.

Pe măsură ce blocajele de trafic cu sute de camioane oprite la vama din Marea Britanie au devenit norma, firmele de logistică s-au îndepărtat de calea ferată din cauza complicațiilor la controlul la frontieră. „Expeditorii preferă să-și mute mărfurile în containere din Anvers într-un port din Regatul Unit, decât să le aducă pe camion într-un port precum Calais sau chiar Zeebrugge”, a declarat directorul general al portului pentru Euractiv.

În cazul transportului rutier și feroviar, apar probleme cu „timpii de așteptare, cozile la porți și controlul la frontieră, nu doar pentru marfă, ci și pentru camion. Iar asta se întâmplă în ambele direcții”, a explicat Vandermeiren. El a atribuit avantajul competitiv al portului diferitelor infrastructuri pe care le are. În timpul încărcării unei nave, marfa poate fi inspectată și vămuită, iar astfel clienții portului Anvers nu suferă de incertitudini legate de blocajele de trafic sau problemele vamale.

Întrebat dacă portul Anvers a profitat de pe urma Brexit-ului, Vandermeiren a explicat: „Când vine vorba de volume, suntem câștigători”.

Însă cele două porturi belgiene s-ar putea să nu fie singurele entităţi care au profitat în mod neaşteptat de Brexit. „Acum, că Regatul Unit nu mai este poarta principală pentru mărfuri cu destinația Regatul Unit, mulți expeditori preferă să-și trimită mărfurile în Irlanda și apoi să le expedieze în Marea Britanie”, a spus Vandermeiren, subliniind că a observat un boom către Irlanda, în special anul acesta.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut