Federațiile belgiene de transport Febetra, TLV și UPTR trag un semnal de alarmă asupra faptului că transportatorii de containere din Portul Anvers nu numai că nu se simt apreciați și respectaţi, ci se văd şi ameninţaţi de introducerea iminentă a aplicației Certified Pick up, care le aduce un volum suplimentar de muncă, o nouă presiune şi costuri în plus, de peste 2.500 de euro pe an.
După cum relatează Transportmedia.be, Certified Pick up este o aplicație dezvoltată de Port of Anvers-Bruges pentru eliberarea de containere la toate terminalele, înlocuind vechile coduri PIN. Această platformă utilizează date criptate de identificare și autorizare. Utilizarea aplicaţiei este obligatorie, dar lansarea acesteia se face terminal cu terminal.
Pentru utilizarea sistemului, transportatorul trebuie să plătească 2.500 de euro pe an și alte costuri pentru actualizări. Însă, ridicarea certificată nu este încă 100% finalizată și nici nu participă toate companiile maritime. Mai exact, MSC va introduce, de la 1 iunie 2023, propriul sistem la PSA European Terminal: Secure Container Release, care folosește Alfapass și amprentele șoferului de camion și funcționează cu tehnologia blockchain de bază. „Această aplicație cu plată ar trebui să ofere mai multă siguranță în port, dar ea provoacă muncă și stres pentru transportatori. În plus, ea se adaugă celorlalte aplicații de la diferitele terminale din port. De ani de zile, transportatorii visează la un portal unic, dar s-au confruntat cu proliferarea sistemelor din cauza alegerilor individuale ale companiilor portuare”, reclamă cele trei federații de transport Febetra, TLV și UPTR. „În ultimii ani, presiunea asupra transportatorilor a crescut. Există veșnicele ambuteiaje de pe Centura Anvers-ului, numeroasele lucrări rutiere, dar și volumul de muncă administrativ. Deoarece tot mai multe terminale introduc intervale orare obligatorii, este o sarcină descurajantă pentru transportator să poată efectua transporturile la timp: planificatorii trebuie să fie cu ochii pe tot felul de aplicații pe tot parcursul zilei pentru a găsi un slot.”
Ca urmare, transportatorii nu au de ales decât să includă costurile în creștere în prețul lor de transport, cred cele trei federaţii. „E timpul ca transportatorii de containere să fie apreciați de comunitatea portuară. Dacă se pune prea multă presiune pe o verigă a lanțului, lanțul se va rupe!”