Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța primeşte finanțare europeană pentru proiectul de investiții „E-COLD – Asigurarea condițiilor electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing)”. Proiectul are o valoare de 18,8 milioane euro (cu TVA) și este finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) în proporție de 71,35%, diferența fiind acoperită de la bugetul de stat. Perioada de implementare a proiectului – demarat oficial în data de 01.01.2023 – este de 36 de luni.

Contractul de finanțare a fost semnat în octombrie 2022 de către European Climate Infrastructure and Environment Executive Agency și Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.

Scopul proiectului este de conectare la rețeaua de energie electrică a navelor la țărm (în regim cold-ironing), indiferent de tipul navei (de croazieră, RO-RO, ferry-boat, multifuncționale, bulk carrier, tanker etc), dimensiune, tensiune de alimentare, frecvență și putere electrică solicitată, astfel: punct de conectare – joasă tensiune și/sau medie tensiune; tensiunea de alimentare – 400 V, 440 V,690 V, 6600 V, 11.000 V; frecvența – 50 Hz, 60 Hz; puterea solicitată – 1 MW, 3MW, 6 MW, 10 MW.

Vor beneficia de instalarea tehnologiei zece dane, 4 din zona Port Constanța Nord și 6 din zona Port Constanța Sud.

Prin realizarea acestei investiții, instalațiile existente vor fi aduse la o stare de funcționare performantă, pentru toate tipurile de nave existente, cu respectarea standardelor și a normativelor tehnice specifice referitoare la siguranța în exploatare, în condiții de eficiență energetică sporită.

Principalele beneficii ale proiectului sunt:

  1. reducerea nivelului de zgomotşia emisiilor dăunătoare, precum și reducerea emisiilor de CO2 în zona portuară, dar și în zona comercială aflată în imediata apropiere a portului;
  2. reducerea vibrațiilor pentru condiții mai confortabile pentru pasagerii aflați la bordul navelor de croazieră și nu numai;
  3. creează oportunități de afaceri pentru toate părțile implicate: reducerea costurilor de funcționare a navelor și furnizarea de servicii suplimentare în porturi;
  4. cererea suplimentară de energie creează oportunități de echilibrare locală a rețelelor de electricitate;
  5. conectarea navelor la resurse de energie regenerabilă, energie eoliană și energie solară permite reducerea suplimentară a emisiilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut