Portul Genova a făcut pe 16 mai un nou pas către digitalizare. Este vorba de o procedură introdusă în 2021 și care în prezent este implementată în fază experimentală. Actuala fază va dura o lună, iar printre beneficiile ei se numără eliminarea documentației pe hârtie pe care transportatorii trebuie să o prezinte pentru a părăsi terminalele.

Documentele sunt încărcate într-o aplicație digitală creată de Hub Telematica, ce permite anunțarea sosirii vehiculelor și care pentru fiecare încărcare eliberează un cod unic de identificare (pin). La ieșire, șoferul camionului trebuie doar să se conecteze la aplicație, fără a părăsi cabina.

Președintele Assagenti, Paolo Pessina, afirmă: „Prin această procedură, putem afirma cu încredere că ne vom aduce portul la cel mai înalt nivel de digitalizare națională. Astfel, portul Genova va fi considerat un exemplu pentru toate porturile italiene.” Giorgio Cavo, președintele Hub Telematica, adaugă că „introducerea unui instrument precum pinul este doar un nou pas în procesul de digitizare a documentelor. Un pas complex, cu siguranță deloc banal atât din punct de vedere tehnologic, cât și procedural, pe care doar experiența în domeniu îi va permite să-l evalueze, să perfecționeze și să îl dezvolte”.

Noua procedură a fost introdusă printr-o ordonanță a Autorității de Sistem Portuar din Marea Ligurică de Vest. În prezent, aceasta este implementată într-o fază experimentală folosind una dintre companiile asociate cu Assagenti (care a participat la implementarea acesteia), și anume Yang Ming Italia, parte a Grupului Finsea. Faza experimentală va dura o lună, pentru a evalua și eventual a îmbunătăți noile funcții.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare