De la 1 martie 2023, vehiculele electrice industriale care intră în terminalul de containere APM (Grupul Maersk), din portul suedez Göteborg, vor avea prioritate în acces, pe o bandă rezervată, dar și la încărcarea sau descărcarea containerelor. În fiecare zi, o mie de camioane intră în terminalul suedez, astfel că această prioritizare le permite proprietarilor de camioane electrice să-şi crească productivitatea. Măsura a fost decisă pentru a stimula decarbonizarea în transportul de containere.

O oportunitate de care profită deja compania Skaraslättens Transport, care mută zilnic circa 900 de containere între porturile suedeze, majoritatea în Göteborg, și care de la începutul anului folosește două vehicule electrice în Göteborg, la care se va adăuga în curând un al treilea. „Din punct de vedere economic, este o provocare și o investiție cu timpi de rambursare mai lungi”, explică Johan Söderström, CCO al Skaraslättens Transport, citat de Trasporto Europa. „Clienții care doresc să folosească vehiculele noastre electrice sunt, așadar, invitați să semneze contracte mai lungi cu noi.”

Camioanele sunt reîncărcate peste noapte într-un terminal operat de Logent Ports & Terminals, dar portul Göteborg oferă deja puncte de încărcare deschise tuturor vehiculelor industriale electrice. Există șase stații de 360 kW fiecare, la care se vor adăuga altele în cursul lui 2023 și două stații de realimentare cu hidrogen.

Şi DFDS a spus că va folosi în Göteborg unele dintre cele 120 de camioane electrice comandate recent.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut