În primele nouă luni ale anului, portul Hamburg a totalizat 95,8 milioane de tone de mărfuri pentru transport maritim (+2,9%). Debitul de mărfuri voluminoase s-a dezvoltat deosebit de puternic, cu un total de 29,7 milioane de tone (+6,1%). Debitul de marfă generală a înregistrat o ușoară creștere de 1,6%, cu un total de 66,1 milioane de tone în primele trei trimestre.

Tendința ascendentă a fost continuă în manipularea containerelor. Un total de 6,5 milioane TEU (containere standard, 20”) au fost manipulate la terminalele din Hamburg, ceea ce reprezintă o creştere de 2,4%. În ciuda evoluţiei pozitive în manipulare, portul Hamburg nu a reușit încă să compenseze pe deplin declinul de anul trecut cauzat de coronavirus. Membrii consiliului de administrație, Axel Mattern și Ingo Egloff remarcă însă că transporturile de containere pe calea ferată în portul Hamburg au atins un nou record, de 2,1 milioane TEU (+8,3%). „Al treilea trimestru din 2021, cu 709.000 TEU transportate pe calea ferată din portul Hamburg, are cel mai puternic rezultat trimestrial din istorie până în prezent”, subliniază Axel Mattern. Portul Hamburg își extinde astfel și mai mult poziția de lider ca cel mai mare port feroviar din Europa.

Manipularea mărfurilor generale containerizate a atins un total de 65,2 milioane de tone în primele trei trimestre din 2021 (+1,5%). Debitul de marfă generală convențională a crescut din nou semnificativ la 908.000 de tone (+5,2%). În segmentul de manipulare a containerelor, exporturile au crescut mai rapid decât importurile, la 3,2 milioane TEU (+2,9%). 3,3 milioane TEU (+1,9%) au fost manipulate în acest segment. Creșterea în manipularea containerelor încărcate, care contribuie mai mult la valoarea adăugată în port decât containerele goale, a fost peste medie cu 3,2% (5,8 milioane TEU). În cazul manipulării containerelor goale, s-a înregistrat din nou o scădere de 3,2% față de aceeași perioadă a anului precedent, la 731.000 TEU.

Printre principalele zone de transport maritim ale Portului Hamburg, cu excepția Australiei/Pacificului (-0,1%), celelalte zone de transport de containere sunt America (+6,7%), Asia (+1,4%), Africa (+4,5%) și Europa (+1,6%) au înregistrat evoluții pozitive în manipulare.

Pentru serviciile de linie care fac escală la Hamburg, ajustarea canalului pentru mai multă profunzime a atras oportunități mai bune pe Elba. Numărul navelor de containere Megamax din Hamburg a crescut în primele trei trimestre. Un total de 163 de apeluri de la aceste nave container deosebit de mari, cu o capacitate de slot de 18.000 TEU sau mai mult, au fost gestionate la Hamburg (+19,9%).

Creșterea în manipularea mărfurilor vrac se datorează dezvoltării puternice a segmentului de mărfuri de intrare. În special importurile de minereu și cărbune au dus la un rezultat de manipulare de 16,3 milioane de tone (+17,8%). Manipularea mărfurilor lichide a rămas stabilă la 8,7 milioane de tone (+0,9%), iar manipularea cerealelor și a culturilor oleaginoase a rămas sub rezultatul puternic al anului precedent, de 4,7 milioane tone (-15,1%).

În manipularea containerelor din China – de departe cea mai puternică țară parteneră a Hamburgului în manipularea containerelor – a fost obținută o creștere de 6,4% (1,9 mil.TEU). Volumul de manipulare în traficul de containere cu SUA, care ocupă poziţia secundă în Hamburg, a rămas chiar pe cursul record al anului la 459.000 TEU (+4,5%). Alte țări cu o dezvoltare pozitivă în manipularea containerelor în primele nouă luni au fost Suedia (+9,9%), Polonia (+18,8%), Brazilia (+6,7%) și Danemarca (+4,5%).  Pentru ultimul trimestru din 2021, Institutul Ifo se așteaptă doar la o creștere de 0,5% în loc de precedentul 1,3%. Potrivit estimărilor departamentului de marketing al portului Hamburg, în ciuda situației actuale, în trimestrul IV va continua o ușoară tendință ascendentă a transportului de mărfuri maritime. Un rezultat de manipulare de aproximativ 130 de milioane de tone și 8,7 milioane de TEU poate fi încă atins pentru portul Hamburg în 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut