Creşterea din Portul Valencia a depăşit nivelul pre-pandemic datorită atracției pentru export/import a companiilor spaniole. Cu 5.604.478 TEU manipulate, creşterea a fost de 3,25% față de 2020 și de 3% față de 2019.

Conducerea Portului Valencia a declarat că își reafirmă poziția ca cel de-al patrulea cel mai mare port din Europa, depășind portul grecesc Pireu.

Containerele complete de marfă (export) au crescut cu 13,89% și containerele cu descărcare completă (import) cu 17,38% față de anul precedent. Pe de altă parte, TEU-urile în tranzit au scăzut cu 3,45%.

În total, anul trecut au fost manipulate 85.269.726 de tone de mărfuri, cu 5,42% mai mult decât în 2020 și cu 5,18% mai mult decât în 2019.

Traficul de pasageri se reface, atât în liniile regulate, cât și în croaziere, după un an 2020 marcat de Covid-19. Traficul ro-ro a crescut, de asemenea, cu 14,61%, în timp ce traficul auto s-a contractat cu 7,4%.

China este principalul partener comercial al portului Valencia, iar SUA este cea mai importantă țară pentru exporturi.

Activitatea este în creștere în toate sectoarele de producție, dar mai ales în cele ale materialelor de construcții (+24,61%), produselor siderurgice (+18,41%) și în industria agroalimentară (+17,53%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut