În 2021, portul spaniol Valencia a manipulat 5,6 milioane de TEU, față de 4,8 milioane de TEU în Algeciras și 3,5 milioane de TEU în Barcelona. Dar anul acesta traficul a crescut considerabil și se preconizează ca până la sfârșitul lui 2022 să ajungă la 9 milioane de TEU. Deşi pare o veste bună, aceasta implică riscul unui blocaj al portului care ar putea împinge companiile de transport maritim să devieze navele portcontainer către alte porturi spaniole sau către portul tunisian Tanger Med.

Valencia Propeller trage un semnal de alarmă în presa locală, precizând că terminalele funcționează deja la 85% din capacitatea lor. O situație datorată redeschiderii porturilor chineze după izolarea din cauza pandemiei de Covid-19 și turelor de vacanță ale docherilor. Acest lucru permite doar preluarea a aproximativ cincizeci de camioane pe oră, înfundând astfel spațiile din terminale. Mai mult, reducerea consumului împinge operatorii să lase containerele în port până când trebuie să aprovizioneze depozitele.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut