Portul belgian Zeebrugge a înregistrat o creștere cu 3% a volumului de vehicule finite procesate în 2021, față de anul precedent, ducând numărul de vehicule manipulate la 2,26 milioane. Această cifră a făcut parte dintr-o creștere generală a tonajului total manipulat de 4,6%, la puțin sub 50 de milioane de tone.

Zeebrugge este unul dintre cele mai aglomerate porturi din lume care manipulează mărfuri Ro-Ro, iar terminalele sale de vehicule finite au procesat anul trecut cel mai mare număr de vehicule dintre porturile europene.

Portul a cunoscut, de asemenea, o serie de investiții pentru a face operațiunile mai sustenabile în 2021 şi mai eficiente. De exemplu, operatorii de terminale International Car Operators (ICO), C.Ro Ports și WW Solutions (WWS) au instalat noi turbine eoliene pentru a-și alimenta operațiunile.

ICO a instalat anul trecut 11 turbine eoliene – care furnizează 44 MWh de energie – pe care le foloseşte pentru a alimenta în mod durabil o macara mobilă de transport greu folosită pentru manipularea echipamentelor industriale, precum și a mărfurilor generale și a containerelor.

Încă cinci turbine au fost instalate într-un parc eolian împărțit între terminalele operate de C.Ro Ports și WWS, reprezentând o investiție combinată de 20 de milioane de euro. Turbinele vor produce aproximativ 50 GWh de energie electrică pe an, care va fi utilizată la terminale.

Porturile Zeebrugge și Anvers se află în etapele finale ale unei fuziuni care va duce la o nouă operațiune combinată sub denumirea Port of Antwerp-Bruges.

Între timp, autoritatea portuară Zeebrugge a lucrat şi pentru dezvoltarea conexiunilor feroviare în și din port, inclusiv pentru o creștere a frecvenței între portul Zeebrugge și nodul feroviar din Strasbourg pentru transporturile de containere. Serviciul, derulat în acord cu Naviland Cargo, oferă acum o călătorie zilnică dus-întors, cu o oprire în portul adiacent Anvers.

Terminal Container Athus și operatorul feroviar Hupac au început, de asemenea, noi servicii feroviare către și dinspre Zeebrugge în 2021.

Zeebrugge a finalizat, de asemenea, lucrările la construcția unui pod de întoarcere peste docul de legătură dintre terminalele Hanze și Bastenaken. Podul va susține creșterea viitoare a traficului în interiorul portului.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut