În ciuda crizei economice globale experimentate în timpul pandemiei, patru porturi turcești s-au numărat printre cele mai mari 13 porturi din Europa în ceea ce privește capacitatea maximă de încărcare în 2021.

Potrivit datelor Direcției Generale Afaceri Maritime, în Turcia există 66 de porturi mari și mici, operate de sectorul public și privat pe coastele Mării Mediterane, Egee, Marmara și Mării Negre. Anul trecut, în porturile turcești au fost manipulate în total 526,3 de milioane de tone de marfă în comerțul intern și extern, majoritatea fiind nave cu pavilion străin. Consultantul de management Fırat Yemeniciler, a declarat că, în ultimii ani, Turcia a început să aibă un cuvânt de spus în managementul portuar în Europa. Indicând că Turcia ocupă locul al treilea în Europa, după Olanda și Spania, acesta a declarat: „Turcia, care are acum o infrastructură portuară suficientă, a depășit Anglia și Italia, state care au un cuvânt de spus în manipularea mărfurilor în Europa. Privind la ultimii 20 de ani, deși a existat o ușoară creștere în porturile din Europa, în Turcia a fost o expansiune de 7-8%, iar capacitatea de manipulare a crescut de 2-2,5 ori. Marfa de tranzit și transportul petrolului irakian și azer din porturile turce au fost, de asemenea, eficiente în acest sens.”

Porturile Kocaeli (loc 6), Aliağa (loc 8), İskenderun (loc 11) și Botaș (loc 13) se numără printre cele 13 porturi cu cea mai mare manipulare a mărfurilor din Europa, conform evaluărilor din 2021.

Exprimând că porturile turcești au un loc foarte important la scară mondială, Yemeniciler a afirmat că Turcia este a treia țară ca mărime privind porturile din Europa. În timp ce Franța și Germania au rămas în urmă în acest clasament, Turcia a depășit Italia și Anglia și s-a clasat pe locul al treilea. „Cred că ne vom instala în curând pe poziţia a doua. Începând din 2010, conform evoluțiilor tonajului, creșterea medie anuală combinată a Turciei (rata de creștere anuală consecutivă) a fost de 3,8%, în timp ce Spania a crescut cu 2,1%, iar Marea Britanie s-a redus cu 1,2%. În timp ce porturile turcești au crescut cu 51% între 2010 și 2021, creșterea în porturile din alte țări a fost doar la jumătate, o treime sau chiar o cincime. În Marea Britanie contracţia a fost de 13%.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut