Porturile poloneze au o activitate susţinută, după cum arată rezultatele din 2021 prezentate de ministrul adjunct al infrastructurii, Marek Gróbarczyk. Transbordările din porturile maritime Gdańsk, Gdynia și Szczecin – Świnoujście în 2021 s-au ridicat la 113 milioane de tone de mărfuri, cu 9% mai mult decât în 2020, iar numărul total de containere manipulate a depășit 3 milioane.

Viceministrul polonez promite că va menține investițiile la un nivel ridicat, notează logistyka.rp. În perioada 2014-2020, fonduri de la bugetul UE în valoare de 6 miliarde PLN (cca.1,3 miliarde de euro) au fost alocate pentru proiecte de extindere a infrastructurii portuare şi acces din mare si de pe uscat. Pe lângă autoritățile portuare și oficiile maritime, beneficiarii acestor fonduri au fost și operatorul naţional al căilor ferate PKP PLK şi municipalităţile Gdańsk și Szczecin.

În 2021, 53,2 milioane de tone de marfă au fost manipulate în portul Gdansk (+11%, comparativ cu 2020). Este, de asemenea, cel mai bun rezultat al unui port polonez din istorie, iar cea mai mare creștere (38%) a fost înregistrată de combustibilii lichizi, până la 18 milioane de tone.

Dinamica dezvoltării portului Gdansk a depășit 100% în ultimii 10 ani – cel mai bun rezultat din Europa. În prezent, Portul Gdansk, în ceea ce privește transbordările, se află pe locul 3 în Marea Baltică (după Ust-Ługa și Sankt Petersburg) și pe locul 18 în Europa.

În portul Szczecin – Świnoujście, în 2021, au fost manipulate 33,2 milioane de tone de marfă (+6,6% faţă de 2020). În 2021, portul însă nu a depășit rezultatul din 2019. Portul Szczecin – Świnoujście are cel mai dinamic terminal de feribot din Polonia, unde transbordările au crescut cu 139% în ultimul deceniu.

În 2021 – al șaselea an consecutiv de rezultate în creștere -, un total de 26,7 milioane de tone de marfă au fost manipulate în portul Gdynia (+8,2%, comparativ cu 2020). Numărul escalelor de nave comerciale în port a crescut cu aproape 15%, la 4.240. Portul Gdynia este cel mai mare agroport din Marea Baltică şi ocupă locul al treilea în ceea ce privește manipularea containerelor – aproape 1 milion TEU în 2021.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut