După cum relatează publicaţia germană Verkehrs Rundschau, în timpul unei dezbateri despre viitoarea structură a Deutsche Bahn, în Bundestag s-au stârnit discuţii aprinse despre vânzarea DB Schenker.

Propunerea de rezoluție a fracțiunii Uniunii în care, pe lângă o separare strictă a rețelei și operațiunilor, se cerea „să nu se privatizeze prematur DB Schenker, din motive strategice, acesta fiind un furnizor de servicii de logistică activ la nivel internațional”, a stârnit discuţii aprinse pe 22 iunie, în Bundestag.

Secretarul de stat pentru transport, Michael Theurer (FDP), a acuzat Coaliţia că nu a răspuns în cererea sa la întrebarea: cine ar trebui să finanțeze achizițiile necesare? „Puneți în pericol un viitor bun al acestui grup. Credem că este în interesul angajaților să se investigheze vânzarea și așteptăm cu nerăbdare rezultatul investigației”.

Valentin Abel, politician FDP în transporturi, subliniază că nu există nicio garanție că DB Schenker va susţine financiar DB la nesfârşit. „Îndoielile sunt justificate. Potrivit rapoartelor anuale ale DB AG, marja EBIT în ultimii trei ani înainte de coronacriză a fost de aproximativ 3%. Pe de altă parte, DB are datorii de 30 de miliarde de euro și trebuie să ne întrebăm serios dacă o companie de stat ar trebui să fie un grup logistic global atunci când nu își mai poate îndeplini sarcinile principale în propria ei țară. Credem că are sens să examinăm vânzarea cu mintea deschisă și, dacă reușește, să eliberăm fonduri pentru renovarea infrastructurii, după rambursarea datoriilor.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut