Construcția tunelului submarin rutier și feroviar Fehmarnbelt, care leagă Germania de Danemarca, se confruntă cu întârzieri considerabile, amenințând întregul proiect. Danemarca și UE au alocat aproximativ 10 miliarde de euro pentru această inițiativă, iar lucrările au început deja, cu un tunel de 18 km în construcție. Pe de altă parte, Germania se confruntă cu întârzieri semnificative în realizarea noii linii feroviare, care ar putea fi finalizată cu cinci ani după deschiderea tunelului, prevăzută pentru 2029. Fără această legătură pe teritoriul german, proiectul devine în mare măsură inutil.
Actuala rețea feroviară germană este depășită și depinde de un pod peste strâmtoarea Fehmarn, care deja întâmpină dificultăți în gestionarea traficului de trenuri de călători și vehicule și nu poate suporta trecerea trenurilor de marfă. Astfel, se ia în considerare construcția unui nou tunel, care ar include atât o nouă linie feroviară, cât și un drum cu patru benzi, menținând totodată vechiul pod pentru pietoni, bicicliști și trafic lent. Totuși, din cauza dificultăților birocratice legate de autorizațiile de mediu, această construcție ar putea fi amânată până în 2033, afectând și mai mult partea feroviară a conexiunii.
Conform unei analize financiare din 2020, veniturile din traficul feroviar ar fi trebuit să atingă cel puțin 53,6 milioane de euro anual. Însă, absența trenurilor ar putea reduce semnificativ aceste venituri și ar conduce la o creștere a poluării din cauza numărului mare de camioane, estimat a creşte cu circa 900 de vehicule pe zi. Ministerul german consideră, de asemenea, modernizarea podului existent, dar această îmbunătățire ar putea fi limitată doar la trenurile de pasageri.