În transportul de mare tonaj, o schimbare masivă a tehnologiei este iminentă în următorii ani, camioanele cu hidrogen și cele electrice urmând să joace un rol important. Însă, până se vor utiliza aceste tehnologii, se apelează la alte modalități de reducere a emisiilor de CO2. De exemplu, Austrian Post a pus în funcțiune primul camion cu LNG.
Swiss Post se așteaptă la o economie anuală de aproximativ 5 tone de CO2 prin utilizarea unui singur camion LNG, în comparație cu unul diesel. „Scopul nostru este utilizarea vehiculelor fără CO2 în traficul greu. În general, suntem deschiși la noi acţionări alternative. Până când ajung la maturitatea pieței aceste tehnologii, dorim să testăm și să implementăm fiecare optimizare pentru flota noastră de camioane astfel încât deja să economisim CO2. LNG este o tehnologie importantă de tranziție pentru acest lucru“, spune Peter Umundum, membru al Consiliului de administrație pentru colete și logistică de la Swiss Post.
Vehiculul Iveco S-Way, cu 3 axe şi greutate proprie de 9,8 t, este propulsat de un motor cu 6 cilindri în linie, 460 CP și o transmisie automată cu 12 trepte. Noul camion LNG va fi pe drum în operațiune de testare de la Viena pentru cursuri poștale supraregionale la centrele logistice din Salzburg și Austria Superioară, precum și pentru cursuri regionale privind bazele de livrare din Viena, Austria Inferioară și Burgenland. Un rezervor de combustibil LNG oferă o autonomie de până la 1.600 de kilometri, ceea ce îi permite camionului LNG să acopere expansiunea vest-est a Austriei de aproape trei ori fără realimentare. Dacă operațiunea de testare va avea succes, alte camioane LNG vor înlocui vehiculele diesel din flota Swiss Post.