O bandă de „surferi”, care jefuiau camioanele în mers pe autostradă, este în prezent judecată de Tribunalul Penal din Paris. 21 de români, care lucrau în două echipe, sunt acuzaţi de comiterea a 11 furturi pe parcursul mai multor luni pe drumurile franceze, cu pierderi de peste trei milioane de euro pentru companii. Pentru aceste fapte, hoţii riscă până la șapte ani de închisoare și o amendă de 100.000 de euro, notează Routiers.com.

16 dintre hoți sunt prezenți acum în instanță, în vreme ce alţi cinci sunt dispăruți, și fac obiectul unui mandat european de arestare. Din cei 16, 10 au fost arestați în flagrant în noiembrie 2019, în timp ce încercau să fure produse L’Oréal, iar 6 au fost arestați în Suedia și România.

Agenţia franceză bfmtv.com detaliază modul de operare: hoţii stau pe capota unei mașini care circulă cu viteză mare pe o autostradă, forțează ușile din spate ale unui camion, intră să fure marfa și pleacă fără să fie văzuți. Asta după ce, iniţial, echipa se stabilea în apropierea unei zone în care se aflau mai multe firme sau depozite de mărfuri.

Urmărirea viza în principal camioanele care transportau parfumuri, produse cosmetice sau telefoane. Hoţii notau plăcuța de înmatriculare pentru a obține informații despre destinația vehiculului.

Acţiunea propriu-zisă începea cu plecarea tâlharilor la bordul mai multor vehicule (de obicei, cinci). Odată ce camionul era pe autostradă, unul dintre vehicule se deplasa în fața lui pentru a-l încetini. Un altul, numit „vehicul de îmbarcare”, era plasat în spate. Un al treilea stătea lângă camion pentru a împiedica pasagerii din mașinile care circulă pe autostradă să vadă furtul.

Ieşind prin trapa mașinii de îmbarcare, unul dintre membrii echipei urca pe acoperiș și apoi pe capotă. Acesta, ținut de un simplu ham atașat de unul dintre pasagerii vehiculului, forța mecanismul de închidere a ușii camionului şi intra în remorcă.

De acolo, se aşeza în spatele camionului un alt vehicul, adaptat cu o trapă, prin care se arunca marfa din camion. Intrusul se întoarcea apoi în vehicul. Mai departe, mărfurile erau trimise în România prin transportatori complici sau erau revândute direct pe piețele din Franța.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut