Majorarea preţului combustibilului scumpeşte – spre exemplu – călătoria unui feribot pe ruta Genova-Olbia (405 km sau 219 mile maritime), tur – retur, cu 50.000 de euro pe zi, față de anul trecut. Acest lucru a fost raportat de asociaţia armatorilor din Italia, Assarmatori, precizând că, în costul de exploatare a unei nave Ro-Ro, combustibilul reprezintă aproximativ 30%.

Președintele asociației italiene de armatori, Stefano Messina, subliniază că „ajustarea tarifelor de marfă, și deci a costului biletelor, va fi o alegere obligatorie pentru a evita suspendarea acelor servicii maritime către și dinspre insule”. Stefano Messina amintește, de asemenea, că operatorii așteaptă în continuare diferitele măsuri legislative pentru limitarea consecințelor economice ale urgenței sanitare.

Acum, armatorii cer ajustarea automată a tarifelor în funcție de costul combustibilului, în special pentru navele angajate în conexiuni către și dinspre insule, notează Trasporto Europa. „Acest lucru va avea un efect inflaționist pe care nu îl putem ascunde, dar nici nu ne putem aștepta ca furnizorii de servicii să fie responsabili pentru aceste creșteri: nu vorbim de o diferență minimă, ci de o dublare substanțială a costurilor”, precizează Alberto Rossi, secretar general al Assarmatori.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut