La 1 decembrie 2022, Drewry’s World Container Index a raportat şi cea de-a 40-a săptămână consecutivă de scădere a tarifelor de transport de containere. Acest indice, care urmărește tarifele spot, arată o medie globală de 2.404 USD per unitate de 40”, cu 7% mai puțin decât săptămâna precedentă, însă pe ruta Shanghai-Rotterdam, transportul de marfă scade chiar sub 2.000 USD (1.965), cu 10% mai puțin decât în săptămâna precedentă și cu 85% sub aceeași săptămână din 2021. Pe de altă parte, transportul de marfă ShanghaiGenova rămâne peste 3.000 de dolari (3.085), cu o scădere săptămânală de 4% și anuală de 75%.

Tarifele de transport spot sunt cele mai volatile, dar și cele referitoare la contracte prezintă semne negative. Potrivit indicelui Xeneta Shipping, în noiembrie 2022 tarifele au suferit o scădere bruscă de 5,7% față de luna precedentă, aceasta fiind cea de-a treia contracţie consecutivă, dar cea mai mare de când Xeneta colectează aceste date, din 2019. Potrivit companiei de analiză, transporturile contractuale sunt trase în jos de tendința celor spot, dar și de reducerea cererii de transport și de incertitudinea economică, notează Trasporto Europa.

Potrivit CEO-ului Xeneta, Patrik Berglund, datele din noiembrie sunt „un semnal fără echivoc al schimbării fundamentelor pieței”. De altfel, el prezice „ape furtunoase” pentru 2023, chiar dacă această coborâre are loc dintr-o poziție ridicată chiar față de noiembrie 2021, tarifele de transport contractuale rămânând în medie cu 67,2% mai mari.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut