Costul transportului de mărfuri din China a scăzut la cel mai mic nivel din ultimii doi ani. Pe măsură ce economia globală se poticnește, perspectivele pentru transportatorii de containere – care au generat profituri record în timpul pandemiei – nu mai sunt la fel de strălucitoare.

Transportul unui container de 40” de la Shanghai la Los Angeles a ajuns la 3.779 de dolari săptămâna trecută. Este pentru prima dată când prețul spot a fost sub 4.000 de dolari din septembrie 2020 și la jumătate din nivelul de acum trei luni, potrivit Drewry. De asemenea, sunt așteptate mai multe scăderi în următoarele câteva săptămâni, se arată în comunicatul citat de Bloomberg News.

Deși valoarea exporturilor chinezeşti a continuat să crească până în august, se așteaptă ca aceasta să continue să încetinească, ca un simptom al multiplelor probleme care lovesc deopotrivă economiile dezvoltate și pe cele în curs de dezvoltare, de la inflația în ascensiune şi schimbul valutar, până la creșterea ratelor dobânzilor la băncile centrale și perturbările comerciale puse pe seama războiului Rusiei din Ucraina.

Într-o perioadă care în mod normal era de vârf pentru comerțul maritim, cererea globală pentru bunuri chinezești scade, deoarece consumatorii reduc cheltuielile. Fabricile din Europa și din restul Asiei reduc, de asemenea, producția. Încetinirea economică a Chinei scade, de asemenea, cererea de import, companiile din Asia și Europa înregistrând o creștere mai slabă sau scăderi ale comenzilor de la companiile chineze. Pentru liniile de transport maritim din lume, contextul oferă o oarecare ușurare programelor de navigație aglomerate, dar amenință să încetinească profitabilitatea uimitoare, determinată în timpul pandemiei de cererea puternică a consumatorilor de articole de uz casnic.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut