Yury Chizhkov, șeful Filialei de Nord-Vest a Academiei Internaționale de Transport, a realizat un studiu pentru RZD-Partner pe tema creșterii prețului transportului containerizat dintre Rusia și câteva destinații din Orientul Îndepărtat. Analiza demonstrează că, de la începutul anului, preţurile au crescut chiar și de trei ori, fapt ce s-a reflectat și în prețul total al rutelor multimodale.

Prețul transportului unui container de 40” de la Primorye (Rusia) la Shanghai era în februarie de 740 de dolari. În mai, acesta a ajuns la 1.400 de dolari. Tot în această perioadă, prețul de livrare din Rusia la Busan (Coreea de Sud) a crescut de la 530 de dolari la 1.000 de dolari, la Ho Chi Minh City (Vietnam) – de la 1.500 USD la 2.300 USD, iar la Toyama-Shinko (Japonia) de la 1.200 USD la 1.600 USD. Iar manipularea totală a terminalelor de containere din regiune a crescut cu peste 15% în primele 4 luni ale anului.

În schimb, viteza de livrare nu numai că nu a crescut, ci chiar a scăzut. „În special, capacitatea totală a tuturor punctelor de trecere a frontierei feroviare în direcția Chinei este în prezent de 20 de ori mai mică”, afirmă Yu Chizhkov.

Anul trecut 1,1 milioane TEU au fost transportate între China – Europa – China. Din acest milion, 692.000 TEU au fost transportate de serviciile căilor ferate din Rusia, Kazahstan și Belarus. Tot în 2021, 141.000 de containere de tranzit au fost expediate prin calea ferată din Orientul Îndepărtat și aproape 73.000 TEU prin Trans-Baikal Railway. „Și nu va fi posibilă creșterea rapidă a capacității rutei feroviare Est-Vest”, spune expertul.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut