Prețurile alimentelor din Marea Britanie „continuă să crească până aproape de niveluri record”, potrivit Kantar. De asemenea,  inflația prețurilor la alimente a fost de 9,9% în cea mai recentă perioadă de patru săptămâni.

În cele 12 săptămâni până la 10 iulie, vânzările supermarketurilor din Marea Britanie au crescut cu 0,1%, pentru prima dată din aprilie 2021 încoace.

Prețurile au crescut cu 1,6 puncte procentuale față de luna trecută, a declarat Fraser McKevitt, șeful departamentului de retail la Kantar, descriindu-l drept al doilea cel mai ridicat nivel al inflației pentru alimente întâlnit de când s-a început urmărirea prețurilor în 2008. „Probabil că vom depăși maximul anterior în luna august. Cu o inflație a prețurilor la alimente de aproape 10%, oamenii se confruntă acum cu o creștere de 454 de lire sterline (535 de euro) a costurilor anuale la alimente”.

Consumatorii apelează din ce în ce mai mult la produsele marcă proprie, încercând să reducă cheltuielile săptămânale, notează ESM. Astfel, vânzările de produse marcă proprie au crescut cu 4,1% în 12 săptămâni, în vreme ce vânzările de articole de marcă au scăzut cu 2,4%. „Este o imagine complexă, iar comercianții sunt ocupați să negocieze cu furnizorii lor pentru a atenua cât mai mult posibil impactul asupra gospodăriilor”, a spus McKevitt. „Am văzut că în ultimele săptămâni unele mărci cunoscute au dispărut temporar de pe rafturile supermarketurilor din cauza unor dispute privind prețurile.”

În plus, cumpărătorii apelează la discounteri în încercarea de a economisi bani, Aldi (+11,3% creștere a vânzărilor) și Lidl (+13,9%) depășind semnificativ restul pieței în perioada de 12 săptămâni.

Dintre cei „Big Four”, singurul retailer care a înregistrat o creștere a vânzărilor a fost liderul de piață Tesco (+0,1%); Sainsbury’s a raportat o scădere a vânzărilor cu 2,2%, vânzările Asda au scăzut cu 2,3%, iar Morrisons a raportat o scădere a vânzărilor cu 6,7%. „Peste 67% dintre oamenii din Marea Britanie au făcut cumpărături fie într-un Aldi, fie într-un Lidl în ultimele 12 săptămâni, cu 1,4 milioane de gospodării suplimentare care au vizitat cel puțin unul dintre magazinele tip discount în ultimele trei luni, comparativ cu anul trecut”, a spus McKevitt.

Lidl deține acum 7% din piața britanică, în timp ce Aldi a urcat la o cotă de 9,1%.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut