În mai, pentru prima dată în acest an, prețurile medii ale containerelor la nivel global au crescut de la o lună la alta cu 5,4%, în medie, de la 2.207 USD la 2.330 USD pentru cele de 20 și cu 15%, de la 3.800 USD la 4.410 USD, pentru cele de 40.

Cu toate acestea, prețurile medii ale containerelor și ratele de închiriere continuă să scadă în China, chiar dacă țara se redeschide după două luni masive de izolare, după cum arată raportul „Unde sunt containerele”, publicat de Container xChange. „Ne așteptăm la o creștere a transportului de containere pe ruta transpacifică, ceea ce va duce la o utilizare mai mare a navelor pe această rută. Am putea observa o creștere a ratelor spot, în special în sezonul de vârf care urmează”, a declarat Christian Roeloffs, cofondator și CEO, Container xChange. „Nu numai Shanghai a fost blocat. Beijing și cel mai mare port al său, Tianjin, sunt încă blocate. Toate orașele sunt atât de interconectate încât influențează întreaga Chină. De exemplu, Shanghai este principalul hub pentru producerea de piese auto, iar Shenzhen este pentru asamblare. Deoarece nicio piesă nu este expediată la Shenzhen, nimic nu poate fi asamblat și, prin urmare, exporturile din Shenzhen se confruntă cu o încetinire.”

Apoi, există o aglomerație majoră în Los Angeles și Houston. A devenit deosebit de dificilă găsirea unor depozite deschise și unități de mutare în Shanghai. Depourile din Rotterdam sunt, de asemenea, destul de pline, urmate de cele din Hamburg. „Am observat o scădere a tarifelor în ultimele luni în China, deoarece a existat o lipsă de cerere de containere acolo. Pe termen scurt, ne așteptăm la o creștere a prețurilor containerelor, deoarece cererea pentru containere va crește, mai ales că se apropie sezonul de vârf. Însă pe termen mediu și lung ne așteptăm să scadă prețurile containerelor şi să crească disponibilitatea lor, deoarece ne așteptăm ca întreruperile lanțului de aprovizionare să se atenueze.”

Un studiu citat de Goldman Sachs arată un consum de bunuri cu aproximativ 5% mai mare decât înainte de pandemie, în scădere de la un decalaj de vârf de 15%. Cu toate acestea, cererea nu a fost niciodată motorul masiv al creșterii ratelor. „Din cauza șocurilor din lanț, nu a existat suficientă aprovizionare de containere, ceea ce s-a asociat cu o mică creștere a cererii. Deci, nu cred că o ușoară reducere a cererii va fi un motor masiv al schimbărilor pieței.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut